Autor/a: Leili Falsafi

Director/a: Dr. César Coll Salvador

Año: 2011

Doctorado europeo

Falsafi, L. y Coll, C. (2011). La construcción de la identidad de aprendiz: coordenadas espacio-temporales. En J. I. Pozo y C. Monereo (Coords.), La identidad en Psicología de la Educación: necesidad, utilidad y límites (pp. 77-98). Barcelona: Narcea.

Falsafi, L., & Coll, C. (2011, Septembre). The construction of learner identity through narrative activity. Paper presented at the Symposium Identity in education: the potentials and challenges of theoretical and analytical diversity. ISCAR, Rome, Italy.

Coll, C., & Falsafi, L. (2010). Learner identity. An educational and analytical tool. Revista de Educación, 353, 211-233.

Falsafi L., Coll C. y Valdés A. (2010, septiembre). Buenos estudiantes y aprendices competentes: La identidad de aprendiz como herramienta para la política y práctica educativa. Congreso Iberoamericano de Educación. Buenos Aires, Argentina.

Coll, C., Rochera, M.J., Bustos, A., Engel, A., Falsafi, L., & de Gispert, I. (2009, august). Teaching competencies to promote participation and knowledge construction in asynchronous learning networks: who does what, how and when? Symposia ICT competencies in HE for the ne(x)t generation of students, teachers and teacher trainers. EARLI. Amsterdam, Netherlands.

Coll, C. y Falsafi, L. (2008, junio). La identidad de aprendiz. Una aproximación sociocultural al análisis de cómo los participantes en entornos virtuales de aprendizaje se reconocen a sí mismos como aprendices. Seminario sobre “Identidad, aprendizaje y enseñanza” organizado porla UAB,la UAM yla UOC/IN3. Castelldefels, Barcelona, España.

Coll, C., & Falsafi, L. (2008, september). Recognizing the learner in learning contexts – a sociocultural approach to the analysis of the construction of learner identity . Internet-mediated educational practice: Theory, methods, problems, and pedagogies. ISCAR. San Diego, EEUU.