Autor/a: Marc Clarà Garangou

Director/a: Dra. Teresa Mauri Majós

Universitat de Barcelona

Año: 2011

Ψ Texto completo

Producciones:

Mauri, T., Clarà, M. y Remesal, A. (2011). La naturaleza del discurso en la escritura colaborativa online: intersubjetividad y elaboración del significado. Infancia y Aprendizaje, 34(2), 219-233.

Clarà, M., & Mauri, T. (2011, September). The micro-genetic development of concepts: the introduction of the construct of practical concept in CHAT. Comunication presented at ISCAR. Rome, Italy.

Mauri, T., & Clarà, M. (2011, September). Simultaneous consideration of different levels of analysis in educational dyadic conversations: A discourse analysis scheme. Paper presented at the Symposium Methodological strategies for the study of teaching and learning: Approaches from discourse analysis. ISCAR. Rome, Italy.

Clarà, M., & Mauri, T. (2010). Towards a dialectic relation between the results in CSCL: Three critical methodological aspects of content analysis schemes. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 5, 117-136.

Clarà, M. y Mauri, T. (2010). El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa. Infancia y Aprendizaje, 33(2), 131-133.

Clarà, M. y Mauri, T. (2010). Una discusión sobre el conocimiento práctico y sus relaciones con el conocimiento teórico y la práctica. Infancia y Aprendizaje, 33(2), 199-208.

Clarà, M. & Mauri, T (2009). The Development of Teaching Practice: A Working Hypothesis Based on Cultural-Historical Psychology. The International Journal of Learning, 16(7), 275-286.

Be Sociable, Share!