Autor/a: Sandra Gilabert Medina

Director/a: Dra. Mercè Garcia-Milà Palaudarias

Premio extraordinario de doctorado en Psicología 2014, Universitat de Barcelona

Año: 2012

Felton, M., Garcia-Mila, M., & Gilabert, S. (in press). The Impact of Argumentative Discourse Goals on Learning and Reasoning in the Science Classroom. Informal Logic.

Garcia-Mila, M., Gilabert, S., y Rojo, N. (en prensa). El cambio estratégico en la adquisición del conocimiento: La metodología microgenética. Infancia y Aprendizaje.

Gilabert, S., Garcia-Mila, M., & Felton, M. (2012).The Effect of Task Instructions on Students’ Use of Repetition in Argumentative Discourse. International Journal of Science Education. DOI:10.1080/09500693.2012.663191.

Garcia-Mila, M., Gilabert, S. y Rojo, N.E. (2011). La metodología microgenética como herramienta de análisis del cambio estratégico en la adquisición del conocimiento. Infancia y Aprendizaje, 34(2), 169-180.

Martí, E., Garcia-Mila, M., Gabucio, F. & Gilabert, S. (2011, August). Student’s cognitive difficulties in interpreting tables and bar graphs. Conference for Research on Learning and Instruction, Exeter, UK.

Garcia-Milà, M., Martí, E, & Gilabert, S. (2011, Juny). Middle school student’s understanding of tables as tools for constructing bar graphs. 41th Annual Meeting of the Jean Piaget Society, Berkeley, CA, USA.

Felton, M., Garcia-Mila, M., & Gilabert, S. (2009). Deliberation versus Dispute: The Impact of Argumentative Discourse Goals on Learning and Reasoning in the Science Classroom. Informal Logic, 29(4), 417-446.

Gilabert,S., Garcia-Mila, M. y Felton M. (2009, septiembre). El análisis del efecto de la consigna argumentativa en la calidad del discurso y en el aprendizaje. VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencia, Barcelona, España.

Felton,M., Garcia-Mila, M., & Gilabert, S. (2009, agosto). The impact of discourse goals on contentlearning and argumentation in science. European Association for Research in Learning and Instruction, Amsterdam, Holanda.

Garcia-Mila, M., Martí, E., Gilabert, S., & Konstantinidou, K. (2009, agosto). Graphing by tabulatingvs. graphing by reading tabulated data: A study with middle school students. European Association for Research in Learning and Instruction, Amsterdam, Holanda.