Autor/a: Sandra Espino Datsira

Director/a: Dra. Mariana Miras Mestres

Año: 2012

Espino, S. y Miras, M. (2011). Relaciones entre el enfoque de aprendizaje de los estudiantes universitarios y su representación de la toma de apuntes. Anuario de Psicología, 41(1-3), 135-153.

Espino, S., & Miras, M. (in press). Taking and Using Notes and Learning Approach in University Students. Learning to write effectively. Current trends in european research. Cost Action IS0703-European Research Network on Learning to Write Effectively. OPOCE.

Espino, S. y Miras, M. (2010). El uso de los apuntes como instrumento de aprendizaje: un análisis de casos. Lectura y Vida. Revista Latinoamericana de Lectura, 31(4), 27-34.

Espino, S. (2010). La presa d’apunts, el seu ús i enfocament d’aprenentatge en estudiants universitaris. A O. Guasch i M. Milián (Eds.) L’educació lingüística i literària en entorns multilingües. Recerca per a nous contextos. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions.

Espino, S., & Miras, M. (2009, june-july). Note-taking and its use: the role of its representation and students’ learning approach. Comunicación presentada en 5th EATAW Conference. The Roles of Writing Development in Higher Education and Beyond. Coventry, Great Britain.

Espino, S. (2009, junio). La presa d’apunts, el seu ús i enfocament d’aprenentatge en estudiants universitaris. II Jornades LLERA: Joves Investigadors. Barcelona, España.

Espino, S. & Miras, M. (2009, julio). El uso de la toma de apuntes: análisis de casos en estudiantes de Psicología. Comunicación presentada en 16th European Conference on Reading. Braga, Portugal.

Espino, S. (2008). Aprender a usar los apuntes: recursos y estrategias. Aula de Innovación Educativa, 175, 36-38.

Espino, S., & Miras, M. (2008, june). Relations between university students’ learning and their representation of note-taking. Comunicación presentada en 11th International Conference of the EARLI SIG Writing 2008, Special Interest Group on Writing.Lund,Sweden.

Espino, S., & Miras, M. (2007, august). University students’ representations of note-taking. Póster presentado enla European Conference for Research on Learning and Instruction. EARLI-JURE. Budapest, Hungary.