En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, la professora Frida Diaz Panxa Arceo, de la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic -UNAM, impartirà el curs:

 Metodologies didàctiques i d’indagació per a la personalització de l’aprenentatge

Objectiu General del curs: En el marc de la nova ecologia de l’aprenentatge, analitzar les característiques de l’estudiant del present mil·lenni i explorar diverses opcions educatives per personalitzar les trajectòries d’aprenentatge.

Durada: 9 hores presencials (tres sessions de 3 hores cadascuna), més el temps requerit d’estudi independent i intercanvi en el lloc web del curs (min.11 hores).

  • Dates: 5, 7 i 12 abril 2016
  • Horari: de 11:00 a 14:00 h.
  • Lloc: Aula 2209, Facultat de Psicologia. Universitat de Barcelona (Campus Mundet)

Els interessats s’han d’inscriure enviant un correu electrònic seguimientomipedipe@gmail.com

Programa

SESSIÓ 1. La personalització de l’aprenentatge en el marc de la nova ecologia de l’aprenentatge.

Objectius específics:

Els participants:

  • Analitzaran la concepció de personalització de l’aprenentatge en el context de la nova ecologia de l’aprenentatge, identificant els seus sentits, possibilitats i reptes.
  • S’identificaran els principis educatius relacionats amb els enfocaments centrats en l’aprenent en termes del seu potencial per a la personalització de l’aprenentatge.
  • Realitzaran activitats experiencials de reflexió i presa de postura personal respecte al seu propi trajecte educatiu de cara a la personalització de l’aprenentatge.

SESSIÓ 2. Què sabem sobre els estudiants del present mil·lenni i quins dispositius pedagògics permeten atendre les seves necessitats i interessos?

Objectius específics:

Els participants:

  • Reflexionaran al voltant de noves identitats, mentalitats i pràctiques socials dels estudiants del present mil·lenni, que incideixen en el seu procés d’aprenentatge en contextos educatius formals i informals.
  • Revisaran críticament una diversitat de metodologies i dispositius pedagògics mitjans per les tecnologies digitals orientats a la personalització de l’aprenentatge en termes de la diversificació d’oportunitats, experiències i recursos per atendre les necessitats i interessos dels aprenents.

SESSIÓ 3. Metodologies i recursos didàctics per a la personalització de l’aprenentatge

Objectius específics:

Els participants:

  • Revisaran críticament una diversitat de metodologies i dispositius pedagògics mitjans per les tecnologies digitals orientats a la personalització de l’aprenentatge en termes de la diversificació d’oportunitats, experiències i recursos per atendre les necessitats i interessos dels aprenents.
  • Plantejaran un conjunt d’indicadors de bones pràctiques de personalització de l’aprenentatge amb base en la literatura revisada i els exemples analitzats.
Be Sociable, Share!