En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, la Dra. Paula Carlino, investigadora del CONICET a el Instituto de Lingüística de la Universidad de Buenos Aires, impartirà la conferència titulada:

La experiencia doctoral: transición incierta, capacidades tácitas y mediaciones posibles

  • Data: 13 desembre 2016
  • Horari: 11:30 -13:30
  • Lloc: Sala de Graus, Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona, ​​Campus Mundet

Inscripcions: seguimientomipedipe@gmail.com

Sobre la conferenciant: Paula Carlino és Doctora en Psicologia per la  Universidad Autónoma de Madrid (Espanya) iConsejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (CONICET) a l’Argentina. Compta amb àmplia experiència en docència universitària de grau i postgrau, així com en accions de formació de docents i altres professionals, tant a Llatinoamèrica com a Espanya. És autora de nombroses publicacions; la seva activitat professional i de recerca tracta sobre la lectura i l’escriptura com a eines involucrades en els processos d’apropiació i elaboració del coneixement i com pràctiques socials imbricades en la cultura escrita de les comunitats en les quals el coneixement es produeix i es transmet. Treballa actualment en temes com escriure a través del currículum, alfabetitzacions acadèmiques i dispositius pedagògics per a la formació d’investigadors.

Carlino, P. (2015). Revisión entre pares: una práctica social que los posgrados deberían enseñar. Revista Espaço Pedagógico, 22(1), 9-29. http://www.aacademica.org/paula.carlino/219

Carlino, P. (2012). Helping Doctoral Students of Education to Face Writing and Emotional Challenges in Identity Transition. En M. Castelló & C. Donahue (Eds.), University writing: Selves and Texts in Academic Societies (pp. 217-234). Sig-W Series Volume XXIV. London: Emerald Group Publishing. https://sites.google.com/site/giceolem2010/posgrado

Padilla, C. y Carlino, P. (2010). Alfabetización académica e investigación acción: enseñar a elaborar ponencias en la clase universitaria. En G. Parodi (Ed.). Alfabetización Académica y Profesional. Perspectivas contemporáneas. Santiago de Chile: Academia Chilena de la Lengua/Planeta (pp. 153-182). https://sites.google.com/site/giceolem2010/universidad

Carlino, Paula. (2009). Exploración de géneros, diario de tesis y revisión entre pares: análisis de un ciclo de investigación-acción en talleres de tesis de posgrado. En E. Narvaja de Arnoux (Comp.), Escritura y producción de conocimientos en carreras de posgrado. Buenos Aires: Santiago Arcos Editores (pp. 227-246). https://sites.google.com/site/giceolem2010/posgrado

Be Sociable, Share!