En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE i amb la col·laboració de GID “transmedia i Educació” de l’ICE de la Universitat de Girona la Dra. Pilar Lacasa de la Universitat d’Alcalá d’Henares impartirà la conferència titulada:

“Històries transmèdia, espais d’afinitat i instruments digitals”

Dia: dijous 19 d’octubre de 2017
Hora: de 17.30 a 19h
Lloc: sala d’actes, Facultat d’Educació i Psicologia, Campus Barri Vell (Pl. Sant Domènec, 9), Universitat de Girona
Inscripcions: del dilluns 9 d’octubre fins al divendres 13 d’octubre per correu electrònic: moises.esteban@udg.edu

Aquesta presentació es fixa en les històries transmèdia que elabora la gent jove quan participa en espais digitals, online i offline, mitjans per instruments materials. Aquests escenaris on es construeixen significats es consideren espais d’afinitat. Des d’aquesta perspectiva, les històries digitals es presenten en determinats contextos comunicatius que condicionen el procés de construcció, la participació a la xarxa i el procés creatiu, i són inseparables de la tecnologia digital, en la qual es donen suport com a mitjà expressiu i canal de comunicació . Aquest suport permet, d’una banda, la interactivitat amb els usuaris i, d’altra, l’accés a múltiples canals d’informació presents a Internet. Tot això permet a les persones construir representacions transmèdia.

Últimes publicacions:

Lacasa, P., de-la-Font, J., & Martin-Garrido, B. (Eds.). (2016) .social Networks and Adolescents. iBook http://apple.co/1QIjYpL.Madrid: iTunes: Apple Store (iBook).

Lacasa, P., de-la-Font, J., & Martin-Garrido, B. (Eds.). (2016) .Youth Digital. Interactive Workshops. iBook http://apple.co/1RjtAsm. Madrid: iTunes: Apple Store (iBook).

Lacasa, P., Méndez, L., & de-la-Font, J. (2016). Fandom, music and personal relationships through mitjana: how teenagers usi social networks. Journal of the International Association for the Study of Popular Music Special Issue “New Directions in Music Fan Studies”, 44-67. doi: 10.5429 / 2079-3871

Lacasa, P., Pernía, el Sr. R. G., & Cortés, S. (2015). Creative collaboration in young digital communities. In N. Zagalo & P. ​​Blanc (Eds.), Creativity in the Digital Age (pp. 135-158). London: Springer.

Lacasa, P., García-Pernía, M.R., & Núñez, P. (2014) Adolescents ‘mitja experiències periodístiques the classroom: SimCity es a cultural model.JETS Journal of Education and Training Studies, 2 (1), 103-116. http://redfame.com/journal/index.php/jets/article/view/246/221

Més informació:

  • Aprèn i juga amb EA http://www.aprendeyjuegaconea.com
    The research group Images, Words, and Idees http://uah-gipi.org
Be Sociable, Share!