Des de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona de l’Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LTGBI de l’Ajuntament de Barcelona, s’està treballant en la iniciativa de la Comunitat de Recerca i Coneixement, implicant a les diferents universitats públiques catalanes i altres ens afins.

Ens plau convidar-vos a participar a la primera sessió on-line del Cicle de Reflexió, experiències i debat: La Recerca Aplicada Col·laborativa a l’àmbit socialque tindrà lloc el 18 de novembre de 16 a 18 hores en la plataforma Webex.

​La sessió pretén generar debat sobre la importància del coneixement aplicat, generat a partir de l’intercanvi i la col·laboració entre la reflexió teòrica i l’experiència pràctica a l’àmbit de la intervenció, innovació i canvi social. Per aquest motiu, aquest cicle de sessions van dirigides a:

• Professionals i tècnics que atenen i gestionen serveis, projectes i programes de l’àmbit social de l’ Àrea de Drets Socials, Justícia Global, Feminismes i LGTBI, interessats en l’anàlisi i la recerca dels processos en els que treballen.
  • Investigadors i docents amb interès en nodrir-se de la pràctica social.
  • Alumnat de doctorats i màsters, principalment de ciències de l’educació i de les ciències socials.

Per poder inscriure’s a la sessió, cal enviar un correu electrònic a egruesom@ext.bcn.cat, especificant nom i departament/direcció/organisme, abans del dia 13 de  ​novembre.

Dos dies abans de la sessió les persones inscrites, rebran un mail amb un recordatori de la sessió i l’enllaç per connectar-se.

Programa:

16:00. Presentació. Lluis Torrens. (Director d’Innovació Social-Ajuntament de Barcelona) La Comunitat de Recerca i Coneixement: una eina virtual que connecta.

16:20. Reflexió:
– La recerca aplicada col·laborativa i l’estratègia de treball conjunt. Carme Montserrat. (Dpt. Psicologia. UdG)
– La recerca aplicada com a motor de l’acció i la formació Asun Llena. (Dpt. Teoria i Història de l’Educació. UB)

17:00. Experiències:
– El maltractament de les persones grans. Una experiència de recerca aplicada i col·laborativa. Àngels Campos ( Dpt. Planificació i Processos-Ajuntament de Barcelona) i Anna Vilaregut ( Facultat Psicologia, Ciències de l’Educació i Esport-Blanquerna. URLL).

17:20. Debat.
Coordinació de la sessió: Marta Fité (Institut Municipal de Serveis Socials. Ajuntament de Barcelona)