Matèria 7. Atenció psicoeducativa a les persones amb necessitats educatives especials

Assignatures:

Intervenció en comunicació i llenguatge en nens/es amb trastorns de desenvolupament: comunicació augmentativa i estratègies d’intervenció. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Magdalena Rivero y Cristina Mumbardó. Pla docent

El treball amb les famílies en el marc de l’atenció precoç. 3 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Joana Maria Mas. Pla docent

Atenció a l’alumnat amb dificultats d’aprenentatge. 3 crèdits ECTS. Universitat de Universitat de Girona. (No s’activa en el curs 2023-24)

Continguts:

• Trastorns del desenvolupament i de l’aprenentatge. L’àmbit de la comunicació i del llenguatge.
  • Procediments d’intervenció educativa en persones amb problemes de comunicació i de llenguatge.
  • Comunicació augmentativa i alternativa.
  • Avaluació i diagnòstic del nen amb discapacitat i/o trastorns del desenvolupament, i del seu context familiar.
  • Intervenció sobre el nen i els seus entorns naturals (família i comunitat).
  • Planificació, organització, gestió i avaluació dels serveis d’atenció precoç.
  • Dificultats d’aprenentatge en les diferents etapes educatives.
  • Dificultats d’aprenentatge de la llengua escrita i de les matemàtiques.
  • Atenció a la diversitat i dificultats d’aprenentatge: estratègies d’intervenció.

Requisits: Haver cursat o estar cursant almenys una assignatura de la matèria 1 i una assignatura de la matèria 2 o de la matèria 3.

<- Matèria 6

Matèries optatives