Assignatures:
Bases psicològiques del currículum escolar: disseny i desenvolupament. 6 crèdits ECTS. Universitat de Vic. Prof. Mila Naranjo y Verónica Jiménez. Pla docent
L’anàlisi de les pràctiques educatives escolars: aprenentatge, activitat i discurs. 6 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Rosa Colomina. Pla docent
Educació inclusiva i atenció a la diversitat. 6 crèdits ECTS. Universitat de Vic. Prof. José Ramón Lago. Pla docent
Aprenentatge, avaluació i qualitat de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Mª José Rochera. Pla docent
Continguts:
- Aproximacions teòriques a l’observació i anàlisi de les pràctiques educatives formals.
- Activitat, activitat conjunta i mecanismes d’influència educativa.
- Estratègies discursives, mecanismes semiòtics i construcció del coneixement en les pràctiques educatives formals.
- L’avaluació dels aprenentatges escolars des de la perspectiva constructivista sociocultural i situada.
- Avaluació i processos de reforma, innovació i millora de l’educació.
- Les avaluacions comparatives internacionals sobre els nivells d’aprenentatge de l’alumnat.
- Educació inclusiva, ensenyament adaptatiu i atenció a la diversitat.
- Mesures i estratègies d’atenció a la diversitat en el centre educatiu.
- De les teories de l’aprenentatge al disseny psicoinstruccional.
- Models del disseny instruccional d’orientació constructivista en contextos d’educació formal.
- El disseny d’entorns d’aprenentatge basats en la indagació: aprenentatge basat en projectes, en casos i en problemes.
Requisits: Haver cursat o estar cursant almenys una assignatura de la matèria 1 i una assignatura de la matèria 2 o de la matèria 3.