Theses

Applied filters:
In progress
Year: 2014
University: Universitat de Barcelona
Reset filtering

Results:5

Search on thesis archive:

Filters:

Show only defended thesis | Show only not defended thesis

Year:
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
University:
| Universitat Autònoma de Barcelona | Universitat de Barcelona | Universitat de Girona | Universitat de Girona y Universitat Autónoma de Barcelona | Universitat de Lleida | Universitat Ramon Llull | Universitat Rovira i Virgili |

El feedback formativo y sus efectos en el proceso de construcción del Trabajo Final de Grado.

Author: Núria Juan Calvet
Director: Dra. María José Rochera y Dra. Ana Remesal
University: Universitat de Barcelona
Year: 2014
Papers produced:

Remesal, A., Rochera, M.J., & Juan, N. (2019). Exploratory study of the implementation of institutional assessment programs in higher education. Poster presented at  Assessment in Higher Education (AHE) International Conference, Manchester, United Kingdom.

De Salvador, N., Remesal, A., Rochera M.J., & Juan, N. (2018). Vindicating the H-factor in Blended Secondary Education: Listening to the Students’ Voices. APAC ELT JOURNAL, 86, 23-37.

Juan, N., Rochera, M.J., Remesal, A., y De Salvador, N. (2018). Qué dificultades perciben los futuros maestros y sus profesores acerca del feedback recibido durante el trabajo final de grado. Perspectiva Educacional, 57:1, 24-49. http://dx.doi.org/10.4151/07189729-vol.57-iss.1-art.617

De Salvador, N., & Juan, N. (2016). Improving Secondary Students’ Writing in English through Feedback. APAC ELT JOURNAL, 82, 79-86.

De Salvador, N., Remesal, A., Rochera, M.J., Moreno, L., & Juan, N. (2015). Designed based research at secondary school: reflection in ESL by means of learning diaries. Paper presented at 16th EARLI Conference, Limasol, Cyprus. 


Defended on 2022-07-22

URL Link

Juegos de lenguaje en la alfabetización inicial

Author: Paola Tatiana Domínguez Ramírez
Director: Dra. Ana Teberosky
University: Universitat de Barcelona
Year: 2014
Defended on 2014-03-12

Conocimiento y formación híbrida del docente centrada en tareas de planificación auténticas

Author: María Da Luz Rodrigues Correia
Director: Dra. Teresa Mauri Majós y Dra. Rosa Colomina
University: Universitat de Barcelona
Year: 2014
Papers produced:

Correia, M.L. (2011, junio). Mediation issues in the construction of teachers’ knowledge in a blended-learning in-service course.Poster/Demo para presentar en la ED-MEDIA 2011 – World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications”. Lisboa, Portugal.

Correia, M.L. y Mauri, T. (2010, noviembre). Uma abordagem metodológica da formação contínua num curso híbrido baseado em tarefas autênticas: um estudo de caso. Comunicación presentada en el Seminario Doctoral de la 1rst International Conference on ICT and Education Curriculum Innovation with ICT. Lisboa, Portugal.


Defended on 2014-05-15

URL Link

Análisis de las prácticas de evaluación basadas en competencias en la educación preescolar

Author: Silvia Eugenia Martínez López
Director: Dra. María José Rochera Villach
University: Universitat de Barcelona
Year: 2014
Papers produced:

Martínez, S. E. y Rochera, Mª J. (2010). Las prácticas de evaluación de competencias en la educación preescolar mexicana a partir de la reforma curricular: análisis desde un modelo socioconstructivista y situado. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 47(15), 1025-1050.

Martinez, S., Rochera, M.J. y Coll, C. (2009, septiembre). Las prácticas de evaluación basadas en competencias en la educación preescolar mexicana. Comunicación presentada en el X Congreso Nacional de Investigación Educativa. COMIE. Veracruz, México.


Defended on 2014-07-08

URL Link

Concepciones de constructivismo en la revista colombiana “Educación y cultura” durante el período 1984-2005 (revistas 1-69)

Author: Martha Cecilia Arbeláez Gómez
Director: Dr. Javier Onrubia Goñi
University: Universitat de Barcelona
Year: 2014
Defended on 2014-12-17