En el marc de les activitats formatives organitzades per les comissions acadèmiques dels programes de postgrau MIPE i DIPE, la Professora Raquel Scartezini de la Universitat de Basilia (Brasil) impartirà la conferència titulada:

“El desenvolupament de la identitat professional dels docents universitaris: una perspectiva dialògica”

• Data: 7 novembre 2016
  • Horari: de 12 a 13.30h
  • Lloc: Sala de graus de la Facultat de Ciències Socials i Lletres (edifici B). Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Inscripcions: Entrada lliure.
  • Idioma: Castellà

Resum del seminari: Presentació de les premisses bàsiques de la Dialogical Self Theory d’H Hermans i d’una investigació basada en aquestes premisses sobre el canvi de la identitat professional dels docents universitaris. Concretament s’exposarà un estudi en el qual estudiants i professors compartien les seves representacions sobre el que succeïa en les classes mitjançant informes successius i com aquest intercanvi generava conflictes que provocaven una negociació constant entre les posicions identitàries dels professors. Es subratllarà l’interès d’utilitzar informes compartits a través de mitjans digitals (google docs) com a procediment que pot promoure conflictes i incidents i afavorir el desenvolupament de la identitat professional.

Sobre la ponent: Raquel Scartezini és doctora en Psicologia per la Universitat de Brasília (Brasil) i, a més, docent en diferents universitats del seu país, ha coordinat diversos projectes patrocinats per la Fundació Brandesco sobre formació vocacional de joves i per la CAPES (Coordenação de aperfeiçoamento de pessoal de nivel superior) del Ministeri d’Educació brasiler sobre avaluació i desenvolupament de programes d’Educació superior en diferents països de parla portuguesa. L’any 2014 va presentar la seva tesi doctoral sobre desenvolupament de la identitat professional dels docents universitaris, codirigida per la Dra. Terezinha de Camargo Viana i el Dr. Carles Monereo Font.

Pot revisar una publicació recent sobre la temàtica en: Scartezini, R. & Monereo, C. (2016). The development of university teachers ‘professional identity: a dialogical study. Research Papers in Education, 1-17. http://dx.doi.org/10.1080/02671522.2016.1225805