Assignatures:
Ensenyament i aprenentatge de la llengua oral en contextos educatius inclusius. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof. Marta Gràcia. Pla docent
Estratègies de lectura i d’escriptura: aprenentatge, ensenyament i intervenció. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Nuria Castells. Pla docent
Plurilingüisme i interculturalitat. 3 crèdits ECTS. Universitat de Girona. Prof.: Cristina Zhang. Pla docent
Continguts:
- El procés inicial d’alfabetització.
- Processos cognitius i psicolingüístics implicats en l’aprenentatge del llenguatge escrit.
- Dimensions socials, culturals i lingüístiques del procés d’alfabetització.
- La lectura i l’escriptura com a instruments de reflexió i construcció.
- Llegir i escriure per aprendre en les diferents etapes educatives.
- Investigació i intervenció en els processos d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura com a instruments d’aprenentatge.
- Bases psicopedagògiques de l’educació bilingüe i plurilingüe: relacions L1/L2/L3.
- Coneixement lingüístic i rendiment escolar.
- L’educació en un context multicultural i plurilingüe.
Requisits: Haver cursat o estar cursant almenys una assignatura de la matèria 1 i una assignatura de la matèria 2 o de la matèria 3.