Theses

Applied filters:
Defended
Year: 2016
University: Universitat Autònoma de Barcelona
Reset filtering

Results:3

Search on thesis archive:

Filters:

Show only defended thesis | Show only not defended thesis

Year:
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
University:
| Universitat Autònoma de Barcelona | Universitat de Barcelona | Universitat de Girona | Universitat de Girona y Universitat Autónoma de Barcelona | Universitat de Lleida | Universitat Ramon Llull | Universitat Rovira i Virgili |

A Study on Chinese Students' Academic Adaptation at the Universitat Autònoma de Barcelona.

Author: Cai Lin
Director: Dra. Ibis Álvarez y Dra. Crista Weise
University: Universitat Autònoma de Barcelona
Year: 2016
Defended on 2016-11-11

URL Link

Anàlisi de la gestió del temps de l’estudiant d’educació secundaria obligatòria com a estratègia d’aprenentatge per a la millora dels resultats acadèmics

Author: Juan Pedro Barberá Cebolla
Director: Dra. Marta Fuentes Agustí y Dr. Carles Monereo
University: Universitat Autònoma de Barcelona
Year: 2016
Defended on 2016-04-04

9 anys sent paya, 9 anys agitanat-me. Un estudio del ciclo vital en una comunidad gitana

Author: Marta Padrós Castells
Director: Dr. José Luis Lalueza
University: Universitat Autònoma de Barcelona
Year: 2016
Papers produced:

Sánchez-Busqués, S., Padrós, M. y Lalueza, J. L. (2015). La escuela vista por las familias. Proyecto migratorio frente a construcción minoritaria. Papeles de Trabajo sobre Cultura, Educación y Desarrollo Humano, 11 (2), 65-69.

Padrós, M., Sànchez-Busqués, S., Lalueza, J.L., & Crespo, I. (2014). The Shere Rom Project: Looking for Alternatives to the Educational Exclusion of Roma. International Journal for Research on Extended Education, 2014 (2), 46-62.

Padrós, M., Sánchez-Busqués, S., Lalueza, J.L., Crespo, I. y Lamas, M. (2014). El proyecto Shere Rom. Fundamentos de una comunidad de prácticas para la inclusión educativa de grupos culturales minoritarios y en riesgo de exclusión social. Psicología, Conocimiento y Sociedad, 4(2), 138–162.

Crespo, I., Lalueza, J.L., Sánchez-Busqués, S. y Padrós, M. (2013).Multiplicidad de voces e identidad étnica en los procesos de cambio en la cultura gitana. Athenea Digital, 13(3), 159-177.


Defended on 2016-11-24

URL Link