El grup Aprenent x Educar organitza una conferència i tres tallers simultanis per aprendre i reflexionar sobre la coeducació, la sexualitat a les aules, la prevenció de violències masclistes o la transsexualitat infantil. L’activitat rep el nom de:

«Trenquem el silenci a les aules: educació sexual, gènere i coeducació»

Data: dimarts 20 de febrer

Hora: de 15.30 a 18.45h

Lloc:  Campus Mundet (UB)

• Conferència sobre Coeducació (15:30h – 16:30h)

A càrrec de Marina Subirats, catedràtica de Sociologia, filòsofa, directora de l’Institut Català de la Dona, Regidora d’Educació, i nvestigadora sobre educació i gènere i autora de nombrosos articles i llibres. Es tractarà la coeducació, per tal d’establir una base del què aquest concepte implica i les seves aplicacions pràctiques en l’educació. Serà oberta a l’aforament màxim de l’espai (200 persones aproximadament).

Lloc: Aula Magna, Edifici del Teatre, Campus Mundet.

• Taller «Educar la sexualitat»  (16:45h – 18:45h)

A càrrec d’Anna Salvia, psicòloga especialitzada en educació i salut sexual i reproductiva. Com podem fer un bon acompanyament de l’educació sexual en els nostres infants? Anna Salvia crearà un espai on reformular l’educació sexual que donem als infants i adolescents, i on es podran compartir informacions i experiències i obtenir recursos per acompanyar-los.
Lloc: Aula 1, entre el Palau de les Heures i l’Edifici del Teatre, Campus Mundet.

• Taller sobre «Transsexualitat infantil» (16:45h – 18:15h)

A càrrec de Rosa Almirall, ginecòloga i directora de l’àrea d’Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva (ASSIR) de Barcelona. Acompanyada d’un home trans, Rosa Almirall tractarà els següents temes: Què és la transsexualitat? Com la percebem en l’àmbit social? Quina és la resposta de l’escola?  Quin acompanyament educatiu podem oferir perquè es visqui des de la inclusió?
Lloc: Aula 1003, Edifici Migdia, Campus Mundet

• Taller sobre «Violència masclista a l’aula» (16:45h – 18:15h)

A càrrec d’Anna Carreras, formadora i coordinadora tècnica de l’associació CoeducAcció (cooperativa que treballa per la transformació educativa des d’una perspectiva de gènere). Es tractaran qüestions com Què és la violència? Com podem detectar-la i prevenir-la? Quins estereotips tenim que ens afecten a l’hora de tractar amb els infants? Com podem donar resposta a la violència masclista que sorgeix a l’aula?
Lloc: Aula 1301, Edifici Migdia, Campus Mundet

Es podrà assistir a la conferència i a un dels tres tallers.

Més informació i inscripcions