La Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes i l’Associació Catalana d’Universitats Públiques publiquen la «GUIA 4 – Aprenentatge Servei i inclusió social», disponible en català i castellà. Els autors d’aquesta nova guia, José Luis Lalueza (Universitat Autònoma de Barcelona), Esther Luna (Universitat de Barcelona), Pilar Albertín Carbó (Universitat de Girona), Marc Franco-Sola (Universitat Ramon Llull) i M. Concepció Torres (Universitat Rovira Virgili), plantegen qüestions sobre com abordar els processos d’inclusió a través de l’ApS, tot delimitant el concepte d’inclusió, la pertinença de l’ApS amb aquesta finalitat, i els seus efectes en l’alumnat i en les comunitats i serveis en què es desenvolupa.
La Xarxa d’Aprenentatge Servei de les Universitats Catalanes (Xarxa ApS(U)CAT) té com a objectiu intercanviar experiències i construir nous coneixements respecte a la promoció, implementació, avaluació i institucionalització de l’aprenentatge servei en el context de les universitats catalanes. L’any 2018 s’estableix un marc de col·laboració amb l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), per mitjà de la qual es dóna suport a la visibilització i consolidació de la Xarxa. L’ACUP considera que aquesta és una línia estratègica envers la qual ha d’avançar la universitat i en què es vol contribuir d’una manera activa.
Aquesta Guia forma part d’una col·lecció de guies que aprofundeixen en l’aprenentatge servei en diferents àmbits i contextos universitaris. La finalitat de les guies és construir i difondre coneixement sobre aquesta metodologia a la universitat. Es troben disponibles en aquest web a través dels següent enllaços:
- GUIA 0 – Fer aprenentatge servei a la universitat
- GUIA 1 – Aprenentatge servei i pràctica reflexiva
- GUIA 2 – Aprenentatge servei i pràctiques curriculars en els Graus d’Educació
- GUIA 3 – Profiguració, aprenentatge servei i relacions intergeneracionals
Documents
Descarrega la guia 4 en català 6.86 MB
Descarga la guía 4 en castellano 6.85 MB