Ecosistemes educatius 360: territoris connectats per l’equitat és el títol de la Jornada Anual de l’Aliança Educació 360, una aliança promoguda per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. En aquesta jornada es vol reflexionar sobre com els ecosistemes educatius locals poden fer que l’educació sigui una veritable palanca de canvi i de millora per l’equitat.  Algunes de les qüestions que vertebren les diferents activitats del programa són: Quines són les principals barreres que cal superar per incrementar les oportunitats educatives per tothom? Quines polítiques, accions i estratègies són efectives a nivell local per ampliar enriquir les trajectòries educatives dels infants i adolescents més vulnerables? Quines estratègies i eines s’estan utilitzant al país per connectar aprenentatges, agents i espais educatius i quin impacte tenen en l’equitat?

• Data: dimecres 5 de febrer de 2020
  • Hora: 9h-14.15h (sessió de matí), 17.30h-19.30h (sessió de tarda)
  • Lloc: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)

El programa resumit de la jornada és el següent:

9h a 9.30h. Rebuda i inscripcions
9.30h a 11.00h. Connexions per l’equitat. Espais de reflexió i debat
  • Espai 1- Com ampliem les oportunitats educatives connectant els agents del territori?
  • Espai 2- Com generem comunitat compartint i connectant espais?
  • Espai 3- Com promovem els itineraris educatius connectant el dins i fora escola?
  • Espai 4- Com afavorim el contínuum educatiu connectant el temps lectiu i no lectiu?
  • Espai 5: Com avancem cap a l’equitat des dels ecosistemes educatius locals?
11.30h a 12.30h. Market Place d’experiències d’Educació 360
12.30h a 13.00h. Assoliments i reptes de futur de l’Aliança. Amb:
  • Fathia Benhammou, directora de l’Aliança Educació 360
  • Pilar Gargallo, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica
  • Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill
  • Alfredo Vega, diputat delegat d’Educació de la Diputació de Barcelona
13.00h a 14.00h. Estratègies per combatre l’escletxa d’oportunitats educatives. L’experiència de la
ciutat de Boston, amb Chris Smith, president i director de Boston After School & Beyond
14.00h a 14.15h. Tancament de la sessió del matí
17:30h a 18:30h. Itineraris personalitzats que connecten escola i comunitat. Diàleg moderat per Moisès Esteban, professor de psicologia evolutiva i de l’educació de la Universitat de Girona. Amb:
  • César Coll, catedràtic de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de Barcelona
  • Susana Gallardo, cap d’estudis de l’Escola Riera de Ribes de Sant Pere de Ribes