Patrícia Ureña Caro
2023
Dirección: Dra. Montserrat Edo Gual y Dr. Marc Selgas Cors
Universitat de Vic
«Introducció. La competència intercultural en l’educació superior es fonamental en tots els àmbits d’estudi, i de manera més específica en els estudis de ciències de la salut. L’assistència sanitària precisa de professionals preparats per satisfer les necessitats de persones de diferents cultures i costums en un mon cada vegada més globalitzat. La competència intercultural s’adquireix gradualment mitjançant el desenvolupament d’actituds, valors i coneixements sobre altres cultures així com d’habilitats sociolingüístiques. L’adquisició de competències interculturals precisa d’una sinergia entre actituds cognitives, emocionals i comunicatives.
En aquest context cal considerar que les creences sobre la multiculturalitat i les construccions generalitzades basades en experiències personals influeixen significativament en el procés d’aprenentatge.
Objectiu General: Conèixer com es desenvolupa la competència intercultural en els estudiants del Grau d’Infermeria.
Objectius Específics:
• Fer una revisió bibliogràfica sistemàtica sobre la competència intercultural en l’àmbit
de Ciències de la Salut en l’educació superior.
• Avaluar l’adquisició de la competència intercultural abans i després de rebre formació en aquest àmbit.
• Explorar les experiències i percepcions dels estudiants sobre el desenvolupament de la seva competència intercultural durant la carrera.
Disseny: Es tracta d’un estudi mixta amb una primera fase mb metodologia quantitativa i una segona realitzada amb metodologia qualitativa.
Resultats esperats: S’espera obtenir dades objectives sobre l’adquisició de la competència intercultural al llarg del estudis en Ciències de la Salut, així com conèixer des del punt de vista del propi estudiant la seva experiència en aquest procés d’aprenentatge. Aquestes dades poden ser molt útils per a la planificació i metodologies adequades per treballar i adquirir aquesta competència en aquests estudiants.»
“Competència Intercultural”, “Educació Superior”, “Ciències de la Salut”