URL http://site.blanquerna.url.edu/lest/
Investigadora principal:
Castelló Badia, Montserrat
Investigadores:
Liesa, Eva (URL), Mayoral, Paula (URL), Cano, Maribel (URL), Corcelles, Mariona (URL), Iñesta, Anna (URL), Pardo, Marta (URL), Sala-Bubaré, Anna (URL), Suñé-Soler, Núria (URL-UAB), Giralt, Mireia (URL-UAB), Meneses, Carla (Becaria PhD), Diaz, Laura (Becaria PhD).
Principales líneas de investigación que desarrolla el grupo:
- Aprender a escribir textos académicos y científicos. La regulación situada y colaborativa del proceso de escritura.
- Asesoramiento y mejora educativa de los procesos de enseñanza y aprendizaje.
- La construcción de la identidad de profesores e investigadores.
Proyectos (2016-2021):
Proyecto: Researcher Identity and career trajectories – RICAT
Entidad financiadora: Ministerio de Ciencia y Educación, España
Investigadora principal: Montserrat Castelló
Duración: 2020-2024
Proyecto: Avaluació d’entitats educatives per a l’obtenció del segell de qualitat
Entidad financiadora: Consell d’Innovació Pedagògica de l’Ajuntament de Barcelona.
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2020-2021
Proyecto: Educating and Raising Awareness in Schools to Prevent and Encounter Gender-Based Violence. Developing and implementing a training programme for teachers and other professionals in school.
Entidad financiadora: Erasmus. RIGHTS, EQUALITY AND CITIZENSHIP.
Referencia: SEP-210559967R
Investigadora principal: Marita Husso
Duración: 2019-2021
Proyecto: Assessment of students’ entrepreneurship competences in Andorra
Entidad financiadora: Gobierno de Andorra
Co-Investigador Principal: Dra. Montserrat Castelló.
Duración: 2018-2021
Proyecto: Early career researchers’ publication and research dissemination across contexts and cultures.
Entidad financiadora: Universitat Ramon Llull.
Referencia: 2019-URL-Proj-006
Investigadora principal: Montserrat Castelló
Duración: 2019-2020
Proyecto: Identitat docent i competència investigadora: un model formatiu basat en pràctiques educatives fonamentades.
Entidad financiadora: FPCEE Blanquerna.
Referencia: APR-FPCEE1920/03
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2019-2020
Proyecto: El desenvolupament de la competència investigadora dels futurs mestres a través d’un model de formació basat en pràctiques educatives fonamentades.
Entidad financiadora: Universitat Ramon Llull.
Referencia: 2020-URL-Proj-044
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2019-2020
Proyecto: Researcher Identity Development: Strengthening Science in Society Strategies (RID-SSISS)
Entidad financiadora: Erasmus+ programme of the European Union. Horizon 2020 program
Referencia: 2017-1-ES01-KA203-038303
Investigadora principal: Montserrat Castelló
Duración: 2017- 2020
Proyecto: Supervisor Training – A Hub for Collaboration and Internationalisation
Entidad financiadora: 05098 – The Swedish Foundation for International Cooperation in Research and Higher Education
Referencia: 202100-2973
Investigadora principal: Juha Niemenhen, Karolinska Institute.
Duración: 2016-2019
Proyecto: La construcció de l’activitat indagadora dels futurs mestres durant la seva formació inicial: una proposta d’intervenció en els pràcticums.
Entidad financiadora: FPCEE Blanquerna.
Referencia: APR-FPCEE1819/02
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2018-2019
Proyecto: La construcció de la identitat investigadora: evolució de les concepcions de recerca dels estudiants de doctorat en CCSS al llarg de la seva trajectòria formativa.
Entidad financiadora: FPCEE Blanquerna.
Referencia: APR-FPCEE1718/03
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2017-2018
Proyecto: Financing Policies for Inclusive Education Systems – Effective funding tools for reducing disparity in education – FPIES.
Entidad financiadora: 4922 – European Agency For Special Needs and Inclusive Education
Referencia: 562142-EPP-1-2015-1-DK-EPPKA3-PI-FORWARD
Investigadora principal: Amanda Watkins, European Agency for Development in SNE.
Duración: 2016-2018
Proyecto: COST Action IS1401: Fortalecimiento de las capacidades de los europeos mediante el establecimiento de la red europea de alfabetización
Entidad financiadora: European Cooperation in Science and Technology (ISCH COST Action IS1401)
Investigadora principal: Montserrat Castelló
Duración: 2014-2018
Proyecto: Formación de la identidad del investigador novel en CCSS (FINS)
Entidad financiadora: Ministerio de Economía y Competitividad. DGICyT. Programa de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad. (CSO2013-41108-R)
Investigadora principal: Montserrat Castelló
Duración: 2014-2017
Proyecto: Desenvolupament de la identitat dels investigadors novells en Ciències Socials a través de l’anàlisi d’incidents crítics durant el seu període formatiu.
Entidad financiadora: FPCEE Blanquerna
Referencia: APR-FPCEE1617/02
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2016-2017
Proyecto: La competència d’aprendre a aprendre. De la universitat a les aules de primària.
Entidad financiadora: AGAUR
Referencia: 2014 ARMIF 00013
Investigadora principal: Dra. Eva Liesa
Duración: 2014-2016
Publicaciones destacadas del grupo (últimos 5 años):
Libros y capítulos de libro
Badia, A., Liesa, E. &, Toom, A. (2021, in press). The identity of the teacher in compulsory education. En Monereo, C. (ed.) The Identity of Education Professionals. Positioning, training and innovation. Age Publishing (IAP).
Bañales, G., Castelló, M. & Vega, N. (Coords.). (2016). Enseñar a leer y escribir en la educación superior. Propuestas educativas basadas en la investigación. Serie: Lenguaje, Educación e Innovación (LEI). Ediciones SM/CeIDEA/U.A.T, Mèxico
Castelló, M., Pyhältö, K., & McAlpine, L. (2017). European Cross-National Mixed-Method Study on Early Career Researcher Experience (Chapter 7). In A.J. Jaeger & A. J. Dinin (Eds.), The Postdoc Landscape. The Invisible Scholars (pp. 143-174). Academic Press, Springer.
Corcelles, M., Castelló, M. & Mayoral, P. (2016). El desarrollo de la voz del escritor: argumentar en los estudios de postgrado. En I. Ballano y I. Muñoz (coords.), La escritura académica en las universidades españolas (pp. 1-17). Deusto digital
Liesa, E., Giralt-Romeu, M. & Ligorio, B. (2021, in press). The identity of Student-teachers: becoming a professionals. En Monereo, C. (ed.) The Identity of Education Professionals. Positioning, training & innovation. Information Age Publishing (IAP).
Artículos
Badia, A., Liesa, E., Becerril, L., & Mayoral, P. (2020). A dialogical self approach to the conceptualisation of teacher-inquirer identity. European Journal of Psychology of Education, 1-15.
Badia, A., Liesa, E., Becerril, L., & Mayoral, P. (2020). Five ways of being a schoolteacher. Quaderns de Psicologia, Vol. 22, Nro. 2, e1563, DOI: https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia.1563
Badia, A.,& Liesa, E. (2020). Experienced teachers’ identity based on their I-positions: an analysis in the catalan context. European Journal of Teacher Education, 1-16. DOI: https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1795122
Bautista, A., & Castelló, M. (2017). Fostering the professional development of junior authors and reviewers in scientific journals/Contribuyendo al desarrollo profesional de autores y revisores noveles en revistas científicas. Infancia y Aprendizaje, 40, 3, 383-406. https://doi.org/10.1080/02103702.2017.1357250
Canelo, J. ,& Liesa, E. (2020). Els incidents crítics a les aules de practicum universitari. Revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 52, 43-56. DOI: https://doi.org/10.32093/ambits.vi52.2115
Cano, M., & Castelló, M. (2016). Development of argumentative discourse based on learning demand / Evolución del discurso argumentativo en función de la demanda de aprendizaje. Infancia y Aprendizaje, 39 (1), 1-84. https://doi.org/10.1080/02103702.2015.1111604
Castelló, M., McAlpine, L., & Pyhältö, K. (2017). Spanish and UK post-PhD researchers: Writing perceptions, well-being and productivity. Journal of Higher Education Research & Development, 1-15. http://dx.doi.org/10.1080/07294360.2017.1296412
Castelló, M., McAlpine, L., Sala-Bubaré, A., Inouye, K., & Skakni, I. (2020). What perspectives underlie ‘researcher identity’? A review of two decades of empirical studies. Higher Education. DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-020-00557-8
Castelló, M., Pardo, M., Sala-Bubaré, A., & Suñe-Soler, N. (2017). Why do students consider dropping out of doctoral degrees? Institutional and personal factors. Higher Education, 74, 6, 1055-1068. https://doi.org/10.1007/s10734-016-0106-9
Castelló, M., Sala-Bubaré, A., & Bautista, A. (2017). Being a researcher is not only a matter of publishing: learning to review scientific articles. Infancia y Aprendizaje, 40, 3, 599-656. https://doi.org/10.1080/02103702.2017.1357251
Corcelles, M., Cano, M., Liesa, E., Gonzalez-Ocampo, G., & Castelló, M.(2019). Positive and negative experiences related to doctorate studies conditions. Journal of Higher Education Research & Development, 38:5, 922-939. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1602596
Corcelles, M., Cano, M., Castelló, M., & Mayoral, M. (2017). Enseñar a escribir un artículo científico mediante la revisión colaborativa: percepciones de los estudiantes. Revista Signos, 50, 95. 337-360. https://doi.org/10.4995/redu.2013.5593 DOI: 10.1080/00131881.2020.1794924.
Gallego, L., Castelló, M., & Badia, A. (2017). Faculty identity through spheres of teaching and research activity and associated genres. Higher Education Research & Development. 36, 5, 962-974. https://doi.org/10.1080/07294360.2016.1263828. ISSN: 0729-4360
Gallego, L, Castelló, M., & Badia, A. (2016). Faculty feelings as writers: Relationship with writing genres, perceived competences, and values associated to writing. Higher Education: The International Journal of Higher Education Research, 71(5), 719-734 https://link.springer.com/article/10.1007/s10734-015-9933-3
Giralt-Romeu, M., Liesa, E., & Castelló, M. (2020). I research, you research: do future teachers consider themselves researchers? Journal for the Study of Education and Development, 1-37. DOI: 10.1080/02103702.2020.1759001
Giralt-Romeu, M., Liesa, E., Mayoral, P., & Becerril, L. (2020). Student teachers’ positioning with regard to their key learning experiences in the first practicum. Quaderns de Psicologia, 22,2 e1570, DOI: https://doi.org/10.5565/rev/qpsicologia. 1570
Liesa, E., & Mayoral, P. (2019). Pot haver-hi innovació sense recerca? Una proposta des de les comunitats d’indagació. Revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 50, 59-72. https://www.raco.cat/index.php/AmbitsAAF/article/view/366178
Liesa, E., & Mayoral, P. (2020). Els processos d’indagació cooperativa en els centres escolars: valoració d’algunes experiències. Revista Àmbits de Psicopedagogia i Orientació, 53, 84-95. DOI: https://doi.org/10.32093/ambits.vi53.2671
Lohktina, I., Löfström, E., Cornér, S., & Castelló, M. (2020). In pursuit of sustainable co-authorship practices in doctoral supervision: Addressing the challenges of writing, authorial identity and integrity. Innovations in Education and Teaching International. DOI: 10.1080/14703297.2020.1799839
Martínez-Fernández, J.R., Corcelles, M., Bañales, G., Castelló, M., & Gutiérrez Braojos, C. (2016). Exploring conceptions about writing and learning: undergraduates´ patterns of beliefs and the quality of academic writing. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 14,1, 107-130. https://doi.org/10.14204/ejrep.38.15045
McAlpine, L., Castelló, M., & Pyhältö, K. (2020). What influences PhD graduate trajectories during the degree: A research-based policy agenda. Higher Education. DOI: https://doi.org/10.1007/s10734-019-00448-7
McAlpine, L., Pyhältö, K., & Castelló, M. (2018). Building a more robust conception of early career researcher experience: what might we be overlooking? Studies in Continuing Education, 40, 2, 149-165. https://doi.org/10.1080/0158037X.2017.1408582
McAlpine, L., Skakni, I., Sala-Bubaré, A., Weise, C., & Inouye, K. (2021). Examining cross-national research teamwork: Revealing rewards and challenges. Qualitative Research Journal.https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/QRJ-06-2020-0067/full/pdf?title=examining-cross-national-research-teamwork-revealing-rewards-and-challenges
Monereo, C., & Liesa, E. (2020). Early career researchers’ identity positions based on research experiences. Higher Education Research & Development. DOI: 10.1080/07294360.2020.1835834
Pardo, M., & Castelló, M. (2016). Teaching writing for learning in the university: a proposal based on collaborative review / Enseñar a escribir para aprender en la universidad: una propuesta basada en la revisión colaborativa. Infancia y Aprendizaje, 39, 3, 574-589. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02103702.2016.1196914
Pyhältö, K., McAlpine, L., Peltonen, J., & Castello, M. (2017). How does social support contribute to engaging post-PhD experience?. European Journal of Higher Education, 1-15. http://dx.doi.org/10.1080/21568235.2017.1348239
Pyhältö, K., Peltonen, J., Castelló, M., & McAlpine, L. (2019). What sustains doctoral students’ interest? Comparison of Finnish, UK and Spanish doctoral students’ perceptions. Compare: A Journal of Comparative and International Education. https://doi.org/10.1080/03057925.2019.1585229
Sala-Bubaré, A., & Castelló, M. (2017). Exploring the relationship between doctoral students’ experiences and research community positioning. Studies in Continuing Education, 39, 1, 16-34. https://doi.org/10.1080/0158037X.2016.1216832
Sala-Bubaré, A., & Castelló, M. (2018). Writing regulation processes in higher education: a review of two decades of empirical research. Reading and Writing, 31, 4, 757-777. https://doi.org/10.1007/s11145-017-9808-3
Sala-Bubaré, A., Peltonen, J., Pyhältö, K., & Castelló, M. (2018). Doctoral candidates’ research writing perceptions profiles: A cross-national study. International Journal of Doctoral Studies, 13, 327-345. https://doi.org/10.28945/4103
Sala-Bubaré, A., Skakni, I., Inouye, K., Weise, C., & McAlpine, L. (2020). Early career researchers making sense of their research experiences: A cross-role and cross-national analysis. Compare: A Journal of Comparative and International Education. doi:10.1080/03057925.2020.1834349
Skakni, I., Calatrava Moreno, M., Corcelles, M., & McAlpine, L. (2019). Hanging tough: Post-PhD researchers dealing with career uncertainty. Journal of Higher Education Research and Development, 38:7, 1489-1503, DOI: 10.1080/07294360.2019.1657806
Weise, C., Aguayo–González, M. & Castelló, M. (2020, in press). Significant events and the role of emotion along doctoral researcher personal trajectories. Educational Research
Ponencias destacadas en congresos y seminarios (últimos 5 años):
Año 2019
McAlpine, L., Skakni, I., Sala Bubare, A., Weiz, C., Inouye, K., & Cornér, S. (2019). Symposium «Findings and Reflections From a Cross-National, Cross-Role (PhD, Post-PhD Researchers) Research Program: Possibilities and Challenges». Presentation: Assessing cross-national research with cross-national teams: Trust, quality communication and cross-cultural sensitivity. AERA annual meeting, 5-9.4.2019: Leveraging Education Research in a post-truth era. Toronto, Canada.
Sala-Bubaré, A. & Castelló, M. (2019). «It’s Like Having Lots of Bricks»: Doctoral Students’ Research Perceptions and Writing Development. AERA 2019 Conference. Toronto (Canada), Abril 2019.
McAlpine, L., Skakni, I., Sala-Bubaré, A., Weise, C., & Inouye, K. (2019). Assessing (cross-national) research team effectiveness: A potential framework? Paper presented at AERA conference. Toronto, Canada.
Pyhältö, K., Peltonen, J., McAlpine, L., Löfström, E., & Castelló, M. (2019). Comparing European country experiences on researcher community and supervisory support and burnout. AERA 2019 Annual Meeting, 5.-9.2019, Toronto, Canada.
Sala-Bubaré, A., Skakni, I., Inouye, K., Weise, C.,& McAlpine, L. (2019). Early Career Researchers’ Meaning-Making of Research Experiences: A Cross-Role Analysis Using Cross-National Data. AERA 2019 Conference. Toronto (Canada), Abril 2019.
McAlpine, L. Inouye, K., Skakni, I., Sala-Bubaré, A., & Weise, C. (2019, April). Effectively conducting cross-national research with cross-national teams: Trust, quality communication and cross-cultural sensitivity. In L. McAlpine (Chair). Findings and reflections from a cross-National, cross-role (Ph.D., Post-Ph.D. researchers) research program: Possibilities and challenges. Symposium conducted at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting. Toronto, Canada: University of Toronto.
Castelló, M. (2019). El rol de la escritura (y la lectura ) en la Educación Superior. Conferencia invitada. Vicerrectorado de Investigación. Universidad Católica de Concepción. Concepción. CHILE.
Castelló, M. (2019). Enraonar i raonar: com el llenguatge transforma el pensament. Conferència invitada. Celebració del centenari de l’Ateneu. Tàrrega, ESPANYA
Castelló, M. (2019). Luces y sombras de la formación de investigadores en España y su contraste en el contexto internacional. Conferencia de directores de escuelas de doctorado españolas. Santander, ESPANYA
Castelló, M. (2019). Repensar la docència. Conferència a Equips directius de la Fundació Blanquerna. Barcelona, ESPANYA
Castelló, M. (2019). Students’ research writing: Why, When and How? Conferencia invitada. 10th conference of the European Association on Teaching Academic Writing, EATAW. Chalmers University of Technology, Göteborg, SWEDEN
Giralt, M., Liesa, E. & Castelló, M. (2019). Teacher’s professional identity as inquirer’s: The voice of teacher educators. 3rd EuroSoTL Conference
McAlpine, L., & Castelló, M. (2019). Findings and Reflections From a Cross-National, Cross-Role (PhD, Post-PhD Researchers) Research Program: Possibilities and Challenges. AERA 2019 Conference. Toronto (Canada)
Año 2018
Castelló, M. (2018). El rol de la escritura (y la lectura) en la educación superior. Conferència invitada. Escribir y leer en la Universidad. Pontificia Universidad Católica del Perú, PUCP. Lima, PERÚ
Castelló, M., & McAlpine, L. (2018). Examining ‘research’ genres: Developing paths to success. 16th EARLI Sig-Writing Conference. Antwerp
Castelló, M., & Petric, B. (2018). Exploring dissertation/thesis writing from the students’ perspective: The ‘what’, the ‘how’, and the ‘why. Symposium. The Literacy Summit.
Castelló, M. (2018). La evaluación (y la enseñanza) de la escritura: ¿Qué, cuándo, cómo y por qué?/ Writing Assessment (and teaching). Conferència inaugural. Conferencia Iberoamericana de Lectura y Escritura, Cátedra Unesco. Cuenca, ECUADOR
Sala-Bubaré, A., Castelló, M., Corcelles, M., & Oliva, A. (2018). Making meaning of doctoral students’ writing challenges and their impact on conceptions, processes and texts. 1st Literacy Summit. Practice x science x technology. Porto (Portugal), Octubre 2018.
Sala-Bubaré, A. (2018). Peer review. Invited workshop. EARLI SIG REaC meeting: Unpacking and exploring researcher communication: implications for inquiry into ECR experience. Copenhagen (Dinamarca), Setembre 2018.
Sala-Bubaré, A., Pardo, M., & Castelló, M. (2018). Post-docs’ approaches to writing: Relationship between conceptions, experiences and networks. EARLI SIG Writing 2018 conference. Antwerp (Bèlgica), Agost 2018.
Castelló, M., Petric, B., & Donahue, C. (2018). Thesis supervision and students’ academic literacy practices: Insights from qualitative research. Symposium. 16th EARLI Sig-Writing Conference
Año 2017
Castelló, M. (2017). Compartir per aprendre. Conferència inaugural. 38ª Escola d’estiu del Vallès Occidental. Generalitat de Catalunya. Cerdanyola, ESPANYA
Sala-Bubaré, A., & Castelló, M. (2017). Doctoral students’ regulation episodes when writing the first scientific article. WRITING RESEARCH ACROSS THE BOARDERS IV. BOGOTÁ (COLOMBIA), Febrer, 2017.
Sala-Bubaré, A., Castelló, M., Rijlaarsdam, G. (2017). Doctoral students’ writing regulation processes. 17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. TAMPERE (FINLANDIA). Agost, 2017.
Castelló, M., Brew, A., Boud, D., Van der Weijden, I. & Holley, K. (2017). What do we know about academic work today? Symposium. 17th Biennal EARLI, Tamprere-Finlandia.
Suñé-Soler, N., Monereo, C. & Castelló, M. (2017). Doctoral Support Networks: Characteristics and relationships with research conditions. Ponencia. Earli-Jure, Tampere-Finlandia
Gallego, L., Castelló, M. & Badia, A. (2017). ELT University teachers’ identity: repertories about teaching and research. X Coloquio internacional sobre investigación en lenguas extrenajeras.
Castelló, M. (2017). Estrategias para gestionar y regular el propio aprendizaje: ¿Cuándo, cómo y por qué? Teaching day. ESADE. Barcelona, ESPAÑA
Castelló, M. (2017). L’alumnat: com aprèn. Jornada del Consell Escolar de Catalunya. Ara és demà. Generalitat de Catalunya. Barcelona, ESPANYA
Castelló, M., Sala-Bubaré, A., Suñé-Soler, N., & Pardo, M. (2017). Post-PhD researchers’ writer identity development: Relationship between conceptions and experiences. 17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. TAMPERE (FINLANDIA), Agost 2017.
Skakni, I., Calatrava, M.C., Corcelles, M., & McAlpine, L. (2017, August). Reading the map of post-PhDs’ academic relations. Paper presented at the 17th Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finland: University of Tampere.
Castelló, M. & Lindgren, E. (2017). Science with and for societies in Horizon 2020: What are the implications for writing research? 17th Biennial European Association for Learning and Instruction (EARLI). Education in the crossroads of economy and politics. Role of research in the advancement of public good. Tampere, Finlandia.
González-Ocampo, G. & Castelló, M. (2017). The doctoral supervisor journey: experiences and feelings. 17th Biennial European Association for Learning and Instruction (EARLI). Tampere, Finlandia.
Liesa, E., Corcelles, M., Cano, M., González-Ocampo, G. & Castelló, M. (2017). What are the most positive and negative significant events in the doctoral journey. 17th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction. TAMPERE (FINLANDIA), Agost 2017.
Castelló, M. (2017). Writing the Master Dissertation through developing authorial voice and authorship. Focus on processes and products. Conferència invitada. MALLL. Erasmus Mundus. London, REGNEUNIT.
Tesis doctorales
Canelo, J. (2020). El rol de la indagación en la identidad profesional docente: situación actual y retos en la formación inicial. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Eva Liesa, Universidad Ramón Llull. http://hdl.handle.net/10803/669864
Giralt Romeu, M. (2020). El rol de la indagación en la identidad profesional docente. Situación actual y retos en la formación inicial. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló y Dra. Eva Liesa, Universidad Ramón Llull.http://hdl.handle.net/10803/669864
Sala-Bubare, A. (2018). Doctoral writing and development: A socially situated perspective. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull. http://hdl.handle.net/10803/585873
Alvarez Otero, B. (2018). Concepciones sobre aprender y enseñar a través de la escritura en clase de Cièncias Naturales. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull.http://hdl.handle.net/10803/462257
González Ocampo, G. (2017). Doctoral supervision and researcher development. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull.http://hdl.handle.net/10803/454980
Hernández, F. (2016). Relaciones entre competencias genéricas y géneros de escritura académica. Las percepciones de los estudiantes universitarios. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull. http://hdl.handle.net/10803/365049
Yacometi, O. (2016). Las Concepciones de los Estudiantes sobre el Aprendizaje de la Lectoescritura. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull. http://hdl.handle.net/10803/361120
Gallego, L. (2016). Faculty Identity and Writing at University. Tesis doctoral dirigida por la Dra. Montserrat Castelló, Universidad Ramón Llull. http://hdl.handle.net/10803/361120