Benvolguts, benvolgudes,

Des del projecte ERASE-GBV sobre l’abordatge de la violència de gènere en el context escolar hem dissenyat una formació dirigida tant a futur/es professionals de l’educació com a professionals en actiu, inclòs el professorat universitari, per a dotar-los d’eines per a identificar i afrontar situacions de violència de gènere en els centres escolars.

La formació, que és completament gratuïta, s’imparteix en català i tindrà lloc de l’11 d’octubre al 26 de novembre en modalitat on-line asincrònica, amb tres sessions sincròniques (optatives) repartides al llarg del curs.

Al llarg de les setmanes, les persones participants podran conèixer i familiaritzar-se tant amb les principals causes i conseqüències de la Violència de Gènere, com amb les millores estratègies pel seu abordatge en l’àmbit educatiu. Els curs i materials han estat dissenyats per experts en la recerca i formació en violència de gènere de diferents institucions universitàries i socials de Catalunya, Finlàndia i Croàcia.
A més, qui completi la formació rebrà un certificat d’aprofitament emès per la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull.

T’animem a que participis i que en facis difusió a aquelles persones que hi puguin estar interessades.
Per apuntar-te, deixa’ns les teves dades de contacte en aquest enllaç.
Per qualsevol pregunta o consulta, podeu fer-les arribar a la prof. Anna Sala (annasb4@blanquerna.url.edu).

Fins aviat!

Equip ERASE GBV Barcelona.

Continguts

Tema 1. Presentació del curs i coneixements previs sobre la VG
– Terminologia i ús del llenguatge en VG
– Formes de VG i factors que s’entrecreuen
– Prevalença i conseqüències de la VG
Tema 2. Rols, estereotips de gènere i VG
– Reconeixement d’estereotips i actituds de gènere propis envers la igualtat i la masculinitat de gènere
– Paper dels estereotips de gènere, les normes socials i culturals en la promoció i el manteniment de la VG

Tema 3. Reflexionar sobre les pròpies experiències amb VG
– Relació pròpia amb la VG (creences sobre les causes de la VG, víctimes i autors, testimonis, paper de ladivulgació)
– Barreres per reconèixer i respondre a la VG en el context escolar

Tema 4. Habilitats per reconèixer i abordar casos de VG en el context escolar
– Habilitats per reconèixer els signes de victimització de la VG en el context escolar i experimentats per jovesfora del context escolar (per exemple, violència de parella íntima juvenil, ciberviolència)
– Habilitats per acostar-se a joves que son sospitoses d’haver patit VG

Tema 5. Habilitats per donar suport
– Primera trobada
– Què està passant?
– Intervencions i empoderament.
– Integració dels èxits aconseguits.
– Comunicació amb diferents parts de la VG

Tema 6. Pràctiques per tractar casos de violència a l’escola
– Pautes i exemples d’abordatge de la violència en l’àmbit escolar
– Habilitats per dissenyar i implementar un model per tractar la VG a les escoles

Tema 7. Prevenció
– Pautes, eines i informació per al treball de prevenció en el context escolar.

Calendari:
del 11 d’octubre al 26 de novembre 2021
Modalitat:
Online asincrònic amb tres sessions sincròniques online
Horari :
Sessions sincròniques online: 14 d’octubre, 4 i 25 de novembre, horari a escollir:matí (de 10 a 12h) o tarda (de 16 a 18h)
Dedicació:
2-3 hores setmanals
Idioma:
Català
Coordinació:
Grup de recerca en Parella i Família, FPCEE Blanquerna i Conexus
Import:
GRATUïT
Es donarà certificat d’aprofitament de la formació

Be Sociable, Share!