Ens és grat anunciar a l’alumnat i professorat del MIPE-DIPE que acomiadarem aquest curs acadèmic amb una conferència impartida pel Dr. Eduard Vallory, president de la UNESCO a Catalunya i director del projecte Escola Nova, titulada:

Actualització i innovació pedagògiques: el doble salt que ha de fer
el sistema educatiu

La conferència girarà entorn de la necessitat de superar una escola selectiva, academicista i transmisora i fer-la inclusiva, orientadora i competencial, així com capaç de fer front a la transformació digital i totes les seves conseqüències. Recomanem llegir, prèviament a la conferència, un article de l’autor publicat amb el mateix títol en la revista Eines 33 L’educació: pilar del bé comú el 7 de febrer de 2019, disponible  https://irla.cat/publicacions/eines-33-leducacio-pilar-del-be-comu

Eduard Vallory (http://eduardvallory.blogspot.com) és analista social i gestor del canvi, especialitzat en educació. És doctor en Ciències Polítiques i Socials (UPF), màster en Ciències Socials (University of Chicago), llicenciat en Filosofia (UB) i en Periodisme (UPF) i diploma en Alta Direcció d’Empreses (IESE). Ha estat director de la Barcelona Graduate School of Economics, Visiting Scholar de la Nova York University, Research Fellow del Fitzwilliam College (University of Cambridge) i cap del Gabinet del Conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat. També ha estat responsable de l’escoltisme català i president del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya. Ha publicat World Scouting: Educating for Global Citizenship (Palgrave MacMillan).

A l’abril del 2016 presenta la iniciativa Escola Nova 21, de la qual és un dels impulsors i també el director. És una iniciativa que neix per a transformar el sistema educatiu català, cap a un model centrat en l’aprenentatge significatiu i en el desenvolupament de competències per al segle XXI. Es tracta d’un programa que pretén acompanyar en aquells centres educatius que tenen voluntat de repensar i transformar el seu model educatiu cap a un model que respongui millor a les necessitats educatives actuals.

L’acte de clausura tindrà lloc el dimecres 19 de juny a les 16:00h, a la sala d’actes Dr. Miquel Siguán de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona (1r vagó, 1r pis de l’Edifici Ponent, Campus Mundet). Després de la conferència, a la sala adjacent, se servirà un refrigeri als assistents.