La coordinadora del DIPE, Dra. Marta Gràcia, participa en una taula rodona en el marc de les jornades de formació en direcció i tutorització doctoral, organitzades per la Universitat de Barcelona i la Lliga d’Universitats de Recerca Europees (LERU), a través del seu Grup de Política d’Estudis Doctorals, que s’han desenvolupat els dies 18 i 19 d’octubre. Durant les sessions, en què han participat més d’una seixantena de persones —la majoria, coordinadors de programes de doctorat i tutors—, s’han abordat els reptes que planteja la supervisió doctoral com a peça clau de la formació investigadora. 

La jornada inaugural, que va tenir lloc el dimecres 18 a la Facultat de Geografia i Història, va incloure  una taula rodona sobre supervisió doctoral en què es van analitzar qüestions com ara la detecció del talent investigador, les bones pràctiques en tutorització i les capacitats que hauria de tenir un director de tesi per ajudar al progrés del doctorand, entre d’altres.  

El dijous 19 l’Aula Magna de l’Edifici Històric ha acollit la segona jornada, centrada en les estratègies amb què es pot millorar el reconeixement i la visibilitat de la bona supervisió doctoral, sobretot pel que fa al desenvolupament a llarg termini de les carreres acadèmiques. 

En totes dues sessions, organitzades pels vicerectorats de Recerca i de Doctorat i Personal Investigador en Formació i per l’Escola de Doctorat de la UB, hi han participat membres del personal docent i investigador de les 23 universitats que componen la LERU i de les universitats que integren el grup Central European Universities (CE7)

El doctorat i la supervisió de les carreres acadèmiques dels joves investigadors són dos aspectes centrals per a la LERU. Ho demostra el fet que una de les seves publicacions estigui íntegrament dedicada a aquesta qüestió. El document inclou recomanacions per als supervisors i els ofereix eines de suport perquè adquireixin les capacitats necessàries per fer aquesta tasca i que, alhora, les seves institucions rebin la visibilitat i el reconeixement consegüents. Una de les conclusions és que les universitats han de generar una cultura institucional que fomenti el compromís amb la supervisió.

Be Sociable, Share!