La idea d’aquest llibre va sorgir durant el postdoctorat de la professora Wilsa Ramos a la Universitat de Brasília a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. Els autors, afiliats a la psicologia sociocultural, van concebre la col·lecció de relats d’experiències significatives i rellevants per a la producció de coneixement a la intersecció dels camps de la Psicologia i l’Educació.

Les organitzadores van privilegiar la selecció de temes que estan a l’avantguarda de la discussió sobre experiències escolars innovadores amb un enfocament en els processos d’aprenentatge i desenvolupament, metodologies actives, estratègies d’ensenyament i personalització de l’aprenentatge.

A l’organització del llibre, es va optar per una divisió equitativa en dues parts, sent la primera part constituïda pels capítols dels autors d’Espanya, escrits en espanyol, seguits dels capítols dels autors brasilers, escrits en portuguès. Els capítols fan referència a leducació primària i secundària.

Wilsa Ramos va presentar el llibre en el marco del II Simposio Iberoamericano y IV Nacional de Epistemología Cualitativa y Teoría de la Subjetividad, 21 d’octubre de 2023: https://www.youtube.com/watch?v=Ahf7YPX7j2U

Descárga’l:

Ramos, W., y Engel, A. (2023). Experiências inovadoras na educação básica: relatos de Espanha e Brasil. Editora CRV. http://www.psyed.edu.es/archivos/grintie/Ramos-Engel_2023.pdf

Be Sociable, Share!