Grup d’investigació sobre discapacitat i qualitat de vida: aspectes educatius, GRIDCAV · URL

Investigador principal:

Giné Giné, Climent

Investigadors:

Alomar, Elisabet; Balcells, Anna; Dalmau, Mariona; Gràcia, Marta; Mas, Joana Maria; Ivern, Ignasi; Valero, Jesús; Vila, Josep Maria; Vilaseca, Rosa; Porteiro, Minia; Carbó, Maria de les Salines; Font, Josep; Llinares, Montserrat; Sala, Ingrid; Adam, Ana Luisa;  Simó, David; Baqués, Natasha; Oliveira, Cristina; Mumbardó, Cristina.

Principals línies d’investigació que desenvolupa el grup:

  • Qualitat de Vida Familiar i atenció precoç
  • Serveis per a les persones amb discapacitat intel·lectual i qualitat de vida
  • Avaluació de la intensitat dels suports i plans de suports Individualitzats
  • Inclusió escolar i social
  • Accés a la universitat i al món laboral de les persones amb discapacitat
  • Discapacitat auditiva
  • Trastorns del llenguatge i de la comunicació
Projectes en curs:

Títol: “Conductas desafiantes en alumnado con discapacidad intelectual y/o desarrollo”
Entitat finançadora: Aristos Campus Mundus. Convocatoria 2016
Projecte compartit per les Universitats de Deusto, Comillas i Ramon Llull.
Investigador principal (URL): David Simó Pinatella
Inicio 2016     Fin: 2018.

Títol: Com promoure la competència social dels nens amb trastorns del desenvolupament en entorns naturals (escola infantil i família)
Entitat finançadora: Ministerio de Economía y Competitividad. Plan Nacional I+D+I – Retos 2014
Investigador principal: Climent Giné Giné
Inici: 2015     Fi: 2017

Títol:  Financing Policies for Inclusive Education Systems – Effective funding tools for reducing disparity in education – FPIES
Entitat finançadora: ERASMUS K +
Investigadora principal: Amanda Watkins
Inici: Gener 2016     Fi: Desembre de 2018

Títol: Pràctiques Centrades en la Família en els CDIAPs de Catalunya.
Entitat finançadora: DINCAT (Discapacitat Intel·lectual de Catalunya).
Investigador principal: Climent Giné Giné
Inici: Gener de 2016     Fi: Desembre de 2018

Títol:  Impacte de l’ensenyament d’habilitats relacionades amb la conducta adaptativa en la conducta desafiant de joves amb discapacitat intel·lectual i/o del desenvolupament.
Entitat finançadora: Aristos Campus Mundus – Universitat Ramon Llull
Investigador Principal: David Simó Pinatella
Inici: Maig de 2017    Fi: Maig de 2018

Publicacions destacades del grup (últims 5 anys):

Book chapters

Serrano, A., Mas, J.M., Cañadas, M., & Giné, C. (2017). Family systems and family-centred intervention practices in Portugal and Spain. Iberian reflections on early childhood intervention. In H. Sukkar, C. J. Dunst, & J. Kirkby (eds.), Early Childhood Intervention. Working with Families of Young Children with Special Needs (177- 196). London: Routledge.

Bartolo, P., Björck-Åkesson, E.,  Giné, C, & Kyriazopoulou, M. (2016). Ensuring a Strong Start for All Children: Inclusive Early Childhood Education and Care. In A. Watkins, & C. Meijer (eds.), Implementing Inclusive Education: Issues in Bridging the Policy-Practice Gap. International Perspectives on Inclusive Education. Vol. 8,  (pp. 19-35). Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited.

Articles

Giné, C., Adam-Alcocer, A. L., Font, J., Salvador-Beltran, F., Baqués, N., Oliveira, C., Mumbardó, C., Seo, H., Shaw, L. A., Shogren, K. A., & Thompson, J. R. (2017). Examining Measurement Invariance and Differences in Age Cohorts on the Supports Intensity Scale – Children’s Version – Catalan Translation. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 122(6), 511-524. DOI: 10.1352/1944-7558-122.6.511

Guillén, V., Adam-Alcocer, A.L., Verdugo, M.A., & Giné C. (2017). Comparisons between the Spanish and Catalan versions of the Supports Intensity Scale for Children (SIS-C). Psicothema, 29(1), 126-132. doi: 10.7334/psicothema2016.200

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Adam-Alcocer, A. L., Carbó-Carreté, M., Balcells-Balcells, A., Giné, C., & Shogren, K. A. (2017). Self-Determination, Intellectual Disability, and Context: A Meta-Analytic Study. Intellectual and Developmental Disabilities, 55(5), 303-314. DOI: 10.1352/1934-9556-55.5.303.

Mumbardó-Adam, C., Vicente, E., Giné, C., Guàrdia-Olmos, J., Raley, S. K. y Verdugo, M. A. (2017). Promoviendo la autodeterminación en el aula: el Modelo de Enseñanza y Aprendizaje de la Autodeterminación. Siglo Cero, 48(2), 262, 41-59.

Giné, C., Balcells- Balcells, A., Cañadas, M., & Paniagua, G. (2016). Early  Childhood Inclusion in Spain. Infants & Young Children, 29(3), 223-230. doi: 10.1097/IYC.0000000000000068

Mas, J. M., Giné, C., & McWilliam, R. A. (2016).  The Adaptation Process of Families With Children With Intellectual Disabilities in Catalonia. Infants & Young Children, 29(4), 335-351. doi: 10.1097/IYC.0000000000000077

Mumbardó, C., Shogren, K.A., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2016). Contextual Predictors of Self-determined Actions in Students with and without Intellectual Disability. Psychology in the Schools, 54(2), 183-195. doi: 10.1002/pits.21987

Carbó-Carreté, M., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2016). The Physical Activity Support Needs and Strategies Scale: Its Development and Use. Intellectual and Developmental Disabilities, 54, 32-44. doi: 10.1352/1934-9556-54.1.32

Balcells-Balcells, A., Giné, C., Guàrdia-Olmos, J., & Summers, J.A. (2016). Proposal of indexes to evaluate Family Quality of Life, Partnership, and Family support needs. Revista Iberoamericana de Psicología y Salud, 7, 31-40. doi.org/10.1016/j.rips.2015.10.005

Ponències destacades en congressos i seminaris (últims 5 anys):

Balcells-Balcells, A., Mas, J., Baqués, N., Giné, C., Dalmau, M., Gràcia, M., & Vilaseca, R. (2016, june). Family Quality of Life (FQOL) for Families in Early Intervention in Spain. Paper presented at ISEI. Children’s Rights and Early Intervention conference. Estocolmo, Suecia.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Adam-Alcocer, A.L., Carbó-Carreté, M., Balcells-Balcells, A., Giné, C., & Shogren, K. (2016, june). Self-determination, Intellectual Disability Classification and Context: A Meta-Analytic Study. Poster presented at American Association on Intellectual and Developmental Disabilities 140th Annual Meeting. Atlanta, USA.

Oliveira, C., Giné, C., Montalà, M., & Mumbardó, C. (2016, june). Strengths and challenges in the education of children with IDD in inclusive settings. Approach from a multiple case study. Poster presented at American Association on Intellectual and Developmental Disabilities 140th Annual Meeting. Atlanta, USA.

Oliveira, C., Montalà, M. y Giné, C. (2016, junio). El apoyo como eje mediador para el acceso, participación y aprendizaje del alumnado con DID en la escuela ordinaria. Estudio de caso desde un enfoque mixto. Comunicación presentada al 4rt International Congress of Educational Sciences and Development. Santiago de Compostela, España.

Simó-Pinatella, D., Mumbardó-Adam, C., Alomar-Kurz, E., Cortina, A., Lowe, K., & Jones, E. (2016, may). Procedural validity to assess the prevalence of challenging behavior in educational settings: A pilot study. Paper presented at Northeast PBIS Network forum. Connecticut, USA.

Baqués, N., Balcells, A. y Gràcia, M. (2015, marzo). La valoración de las necesidades de apoyo de las familias con un hijo/a con discapacidad intelectual. Elaboración de una escala. Comunicación presentada en las IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad. Salamanca, España.

Mas, J.M. y Dalmau, M (2015, marzo). La calidad de vida familiar en la atención temprana en España. Comunicación presentada en las IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad. Salamanca, España.

Simó Pinatella, D., Alomar Kurz, E., Font-Roura, J. y Giné, C. (2015, marzo). Variables de antecedente como predictoras de la función de la conducta problemática que presentan las personas con discapacidad intelectual. Comunicación presentada en las IX Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Personas con Discapacidad. Salamanca, España.

Simó-Pinatella, D., Alomar-Kurz, E., Font Roura, J. y Giné C. (2015, noviembre). Los efectos de las operaciones motivadoras en una conducta autolesiva. Ponencia presentada en el III Congrés estatal sobre alteracions de conducta. Alteracions de la conducta en la infància i l’adolescència. Manresa, España.

 

Be Sociable, Share!