Intervenció psicoeducativa

Assignatures:

Assessorament i intervenció psicològica en l’àmbit de l’educació formal. 6 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.:  Javier Onrubia i Marta Minguela. Pla docent

Espais i pràctiques professionals de la psicologia de l’educació en la infància, adolescència i joventut. 3 crèdits ECTS. Universitat de Girona. Prof.: Arantza del Valle. Pla docent

Espais i pràctiques professionals de la psicologia de l’educació en l’adultesa i vellesa. 3 crèdits ECTS. Universitat de Girona. Prof.: Pilar Monreal Bosch. Pla docent

Continguts:

  • Concepcions sobre les diferències individuals, l’aprenentatge i l’assessorament. El model educacional constructiu d’assessorament.
  • L’organització dels serveis d’orientació i assessorament psicopedagògic.
  • La intervenció psicoeducativa orientada a l’optimització de les institucions educatives.
  • Assessorament i processos de canvi per a la consecució d’institucions educatives inclusives.
  • La intervenció psicoeducativa orientada a l’optimització dels processos d’ensenyament i aprenentatge i d’atenció a la diversitat.
  • Assessorament i millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge a l’aula.
  • L’avaluació psicopedagògica i l’assessorament a l’elaboració d’adaptacions curriculars.
  • Les noves demandes formulades a la psicologia de l’educació des dels contextos educatius formals i escolars.
  • Les noves demandes formulades a la psicologia de l’educació des dels contextos educatius no formals.

Requisits d’aprenentatge:

  • Desenvolupar intervencions educatives basades en una visió dinàmica de les diferències individuals i en el coneixement de les característiques, organització i funcionament dels centres educatius
  • Col·laborar amb el professorat en l’elaboració i implementació de plans d’acció tutorial i d’orientació acadèmica i professional i assessorament psicopedagògic ajustats a les característiques de l’alumnat i dels centres educatius.
  • Col·laborar amb el professorat en el disseny i desenvolupament d’estratègies orientades a la promoció de dinàmiques de canvi, innovació i millora en els centres educatius.
  • Desenvolupar processos d’avaluació psicopedagògica, seguiment i intervenció dirigits a alumnes amb necessitats educatives especials i elaborar, si és el cas, informes diagnòstic i dictàmens d’escolarització per als quals requereixin suports específics
  • Assessorar els equips directius i als òrgans de coordinació pedagògica en els processos de concreció, adequació i desenvolupament curricular, així com en el disseny i desenvolupament de plans institucionals i comunitaris.
  • Desenvolupar estratègies de treball col·laboratiu amb el professorat amb la finalitat de revisar i millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge i d’avaluació.
  • Identificar els principals àmbits d’orientació i intervenció psicopedagògica en els diferents nivells i modalitats de l’educació formal i no formal.
  • Coordinar les actuacions pròpies de l’orientació i intervenció psicoeducativa amb les d’altres agents educatius i altres serveis socials, de salut i laborals que operen en els centres educatius i en les zones o sectors on en els quals es troben.

Requisits: Haver cursat o cursar simultàniament almenys una assignatura de la matèria 1.

<- Matèria 2

Matèries obligatòries

Be Sociable, Share!