Assignatures:
Mètodes i tècniques d’investigació en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat Autònoma de Barcelona. Prof.: Carme Viladrich y Crista Weise. Pla docent
Temes i línies actuals d’investigació en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Montserrat Castelló. Pla docent
Continguts:
- Presa de decisions estratègica en l’elaboració de dissenys d’investigació en psicologia de l’educació.
- Mètodes i tècniques d’investigació qualitativa en psicologia de l’educació: disseny, recollida i anàlisi de dades.
- Programari d’anàlisi qualitativa.
- Mètodes i tècniques d’investigació quantitativa en psicologia de l’educació: disseny, recollida i anàlisi de dades.
- Programari d’anàlisi quantitativa.
- Difusió científica i processos d’indexació.
- Principals bases documentals en psicologia de l’educació.
- L’avaluació de publicacions científiques: modalitats i procediments de revisió entre parells.
- Àmbits i línies d’investigació en psicologia de l’educació a les universitats participants en el MIPE i en altres universitats espanyoles, europees i d’altres països i regions.
Resultats d’aprenentatge:
- Utilitzar les modalitats i canals de difusió i divulgació científica i el sentit i procediments emprats en la indexació de revistes científiques.
- Utilitzar les principals bases documentals i índexs d’impacte de les publicacions científiques en Psicologia de l’Educació.
- Reconèixer el tipus de preguntes de recerca en Psicologia de l’Educació que requereixen una aproximació metodològica quantitativa, qualitativa o mixta.
- Analitzar críticament diferents dissenys de recerca desenvolupats des d’un enfocament metodològic quantitatiu, qualitatiu o mixt.
- Realitzar dissenys de recerca adequats, amb una aproximació metodològica quantitativa, emprant apropiadament eines de registre, tabulació, processament i presentació de dades.
- Realitzar dissenys de recerca adequats, amb una aproximació metodològica qualitativa, emprant apropiadament eines d’anàlisis, categorització i presentació de dades.
- Revisar críticament articles de recerca en l’àmbit de la Psicologia de l’Educació.
- Enunciar els temes i línies de recerca en Psicologia de l’Educació que estan sent desenvolupats actualment pels equips de recerca de les universitats participants en el MIPE, així com per equips i investigadors espanyols i internacionals d’alt nivell.
Requisits: Haver cursat o cursar simultàniament almenys una assignatura de la matèria 1.