Investigació en psicologia de l’educació

Assignatures:

Mètodes i tècniques d’investigació en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat Autònoma de Barcelona. Prof.: Carme Viladrich y Crista Weise. Pla docent

Temes i línies actuals d’investigació en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Montserrat Castelló. Pla docent

Continguts:

  • Presa de decisions estratègica en l’elaboració de dissenys d’investigació en psicologia de l’educació.
  • Mètodes i tècniques d’investigació qualitativa en psicologia de l’educació: disseny, recollida i anàlisi de dades.
  • Programari d’anàlisi qualitativa.
  • Mètodes i tècniques d’investigació quantitativa en psicologia de l’educació: disseny, recollida i anàlisi de dades.
  • Programari d’anàlisi quantitativa.
  • Difusió científica i processos d’indexació.
  • Principals bases documentals en psicologia de l’educació.
  • L’avaluació de publicacions científiques: modalitats i procediments de revisió entre parells.
  • Àmbits i línies d’investigació en psicologia de l’educació a les universitats participants en el MIPE i en altres universitats espanyoles, europees i d’altres països i regions.

Resultats d’aprenentatge:

  • Utilitzar les modalitats i canals de difusió i divulgació científica i el sentit i procediments emprats en la indexació de revistes científiques.
  • Utilitzar les principals bases documentals i índexs d’impacte de les publicacions científiques en Psicologia de l’Educació.
  • Reconèixer el tipus de preguntes de recerca en Psicologia de l’Educació que requereixen una aproximació metodològica quantitativa, qualitativa o mixta.
  • Analitzar críticament diferents dissenys de recerca desenvolupats des d’un enfocament metodològic quantitatiu, qualitatiu o mixt.
  • Realitzar dissenys de recerca adequats, amb una aproximació metodològica quantitativa, emprant apropiadament eines de registre, tabulació, processament i presentació de dades.
  • Realitzar dissenys de recerca adequats, amb una aproximació metodològica qualitativa, emprant apropiadament eines d’anàlisis, categorització i presentació de dades.
  • Revisar críticament articles de recerca en l’àmbit de la Psicologia de l’Educació.
  • Enunciar els temes i línies de recerca en Psicologia de l’Educació que estan sent desenvolupats actualment pels equips de recerca de les universitats participants en el MIPE, així com per equips i investigadors espanyols i internacionals d’alt nivell.

Requisits: Haver cursat o cursar simultàniament almenys una assignatura de la matèria 1.

<- Matèria 1

Matèries obligatòries

Matèria 3 ->

Be Sociable, Share!