Tesis

Filtros aplicados:
Defendidas
Año: 2018
Universidad: Universitat Ramon Llull
Eliminar filtros

Resultados:2

Buscar en el archivo de tesis:

Filtros:

Mostrar sólo las tesis defendidas | Mostrar sólo las tesis no defendidas

Año:
2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Universidad:
Universitat Autònoma de Barcelona | Universitat de Barcelona | Universitat de Girona | Universitat de Lleida | Universitat Ramon Llull | Universitat Rovira i Virgili |

Doctoral writing and development: A socially situated perspective

Autor/a: Anna Sala Bubaré
Director/a: Dra. Montserrat Castelló
Universidad: Universitat Ramón Llull
Año: 2018
Producción generada:

 

Sala-Bubaré, A. & Castelló, M. (2017). Exploring the relationship between doctoral students’ experiences and research community positioning. Studies in Continuing Education39(1), 16-34.

Sala-Bubaré, A. & Castelló, M. (2018). Writing regulation processes in higher education: a review of two decades of empirical research. Reading and Writing31(4), 757-777.


Defendida el 2018-05-30

Dirección URL

Self-determination operationalization and conceptualization in young people with and without disabilities.

Autor/a: Cristina Mumbardó Adam
Director/a: Dr. Climent Giné y Dr. Joan Guàrdia
Universidad: Universitat Ramón Llull
Año: 2018
Producción generada:

Artículos

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Giné, C., Shogren, K. A. & Vicente, E. (2018). Psychometric properties of the Spanish version of the Self-Determination Inventory Student Self-Report: a Structural Equation Modeling Approach. American Journal on Intellectual and Developmental Disabilities, 123(6), 545-557. https://doi.org/10.1352/1944-7558-123.6.545.

Vicente, E., Mumbardó-Adam, C., Coma, T., Verdugo, M. A., & Giné, C. (2018). Autodeterminación en personas con discapacidad intelectual y del desarrollo: revisión del concepto, su importancia y retos emergentes. Revista Española de Discapacidad, 6(2), 7-25. https://doi.org/10.5569/2340-5104.06.02.01

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2018). Exploring the impact of disability on self-determination measurement. Research in Developmental Disabilities, 78, 27-34. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2018.04.022

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2018). Assessing self-determination in youth with and without disabilities: The Spanish version of the AIR self-determination scale. Psicothema, 30(2), 238-243. doi: 10.7334/psicothema2017.349

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Giné, C., Raley, S. K., & Shogren, K. A. (2018). The Spanish version of the Self-Determination Inventory Student Report: application to Item Response Theory to self-determination measurement. Journal of Intellectual Disability Research, 62(4), 303-311. https://doi.org/10.1111/jir.12466

Mumbardó-Adam, C., Vicente, E., Giné, C., Guàrdia-Olmos, J., Raley, S. K., & Verdugo, M. A. (2017). Promoviendo la autodeterminación en el aula: el Modelo de Enseñanza y aprendizaje de la autodeterminación. Siglo Cero, 48(2), 41-59. DOI:10.14201/scero20174824159.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Adam-Alcocer, A. L., Carbó-Carreté, M., Balcells-Balcells, A., Giné, C., & Shogren, K. A. (2017). Self-Determination Intellectual Disability and Context: A Meta-analytic study. Intellectual and Developmental Disabilities, 55(5), 303–314. DOI: 10.1352/1934-9556-55.5.303

Mumbardó-Adam, C., Shogren, K. A., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2017). Contextual predictors of self-determined actions in students with and without intellectual disability. Psychology in the Schools, 54(2). 183-195. Doi: 10.1002/pits.21987.

Ponencias invitadas

Mumbardó-Adam, C. (2018). El constructo de autodeterminación: un enfoque desde la psicologia positiva. V Jornadas de Familia y Discapacidad, Madrid.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J. & Giné, C. (2018). El impacto del contexto escolar en el desarrollo de la autodeterminación en jóvenes con y sin discapacidad. En Simposi invitat “Nuevas aproximaciones a la influencia del contexto en las personas con discapacidad intelectual y del desarrollo: el papel de la família y la escuela”. 6th International Congress of Educational Sciences and Development. Setúbal, Portugal.

Comunicaciones

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J. & Giné, C. (2018). The (critical) role of family and school context in promoting self-determined actions of students with disabilities. V IASSID European Conference, Atenes, Grècia.

Vicente, E., Mumbardó-Adam, C., Coma, T., Verdugo, M. A., & Giné, C. (2018). Autodeterminación en discapacidades intelectuales y del desarrollo: percepción de las personas con discapacidad, sus familias y los profesionales. III Congreso Internacional sobre Familias y Discapacidad, Barcelona, Espanya.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., & Giné, C. (2018). Autodetemrinación: Midiendo el constructo en jóvenes con y sin discapacidad. X Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Discapacidad, Salamanca, Espanya.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Giné, C., & Vicente, E. (2018). La promoción de la autodeterminación: estrategias y factores asociados. X Jornadas Científicas Internacionales de Investigación sobre Discapacidad, Salamanca, Espanya.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J. & Giné, C. (2017). Funcionamiento diferencial de los ítems en la evaluación de la autodeterminación en jóvenes con y sin discapacidad. III Congreso Nacional de Psicología, Oviedo, Espanya.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Giné, C., Raley, S. K., & Shogren, K. (2017). Item response theory applied to self-determination measurement: the Self-Determination Inventory: Student Report. 141th AAIDD Annual Meeting. Hartford, EEUU.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Giné, C., Vicente, E., Raley, S. K., & Shogren, K. (2017). Psychometric properties of a new measure of self-determination: the Self-Determination Inventory:Student Report. 141th AAIDD Annual Meeting. Hartford, EEUU.

Mumbardó-Adam, C., Guàrdia-Olmos, J., Adam-Alcocer, A. L., Carbó-Carreté, M., Balcells-Balcells, A., Giné, C., & Shogren, K. A. (2016). Self-determination, Intellectual Disability Classification and Context: A meta-analytic study. 140th AAIDD Annual Meeting. Atlanta, EEUU.


Defendida el 2018-12-21

Dirección URL