L’Escola de Doctorat de la UB (EDUB) ofereix una sèrie d’activitats formatives de caràcter transversal que tenen com a finalitat oferir al doctorand/a una formació complementària i que poden ser realitzades independentment de la seva formació investigadora. Estan adreçades a tots els investigadors en formació matriculats en un Programa de Doctorat de la Universitat de Barcelona. Aquestes activitats anomenades  “capsules formatives” s’estructuren en diferents formats i es programen al llarg de cada curs acadèmic.  Són gratuïtes per totes les persones matriculades al doctorat de la UB. Cada participant rebrà un certificat acreditatiu que podrà ser utilitzat com a formació transversal dins de cada programa de doctorat.