Assignatures:
Cultura, desenvolupament i aprenentatge en psicologia de l’educació. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Javier Onrubia. Pla docent
La construcció del coneixement psicoeducatiu: bases epistemològiques i metodològiques. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Isabel Pellicer. Pla docent
Procediments, cànons i pràctiques de comunicació científica i professional en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Mariona Corcelles i Anna Sala. Pla docent
Enfocaments i tendències actuals en psicologia de l’educació. 6 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Javier Onrubia i Anna Engel. Pla docent
Continguts:
- Les relacions entre el coneixement psicològic i la teoria i la pràctica educativa.
- Els enfocaments socioculturals de l’educació i de l’aprenentatge.
- Constructivismes, constructivisme sociocultural i enfocaments constructivistes en educació.
- Aplicacions i implicacions educatives dels enfocaments constructivistes d’orientació sociocultural.
- Debats epistemològics en la construcció del coneixement psicoeducatiu:
- investigació quantitativa, qualitativa i mixta;
- coherència epistemològica i multiplicitat metodològica;
- de la investigació bàsica a la investigació aplicada: el quadrant de Pasteur.
- Estratègies metodològiques generals d’investigació i intervenció en psicologia de l’educació: estudi de casos; design-based research; investigació avaluativa.
- Cervell i aprenentatge: les bases neurològiques de l’aprenentatge.
- Cognició situada i distribuïda, aprenentatge i ensenyament situats.
- Aprenentatge i sistemes d’activitat.
- L’educació formal i escolar en la Societat de la Informació i la nova ecologia de l’aprenentatge.
- Els textos acadèmics i professionals en psicologia de l’educació: normes, cànons i convencions.
- L’elaboració de textos acadèmics i professionals en psicologia de l’educació.
Requisits: Cap.