Matèria 7. Atenció psicoeducativa a les persones amb necessitats educatives especials

Assignatures:

Intervenció en comunicació i llenguatge en nens/es amb trastorns de desenvolupament. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Magdalena Rivero. Pla docent

El treball amb les famílies en el marc de l’atenció precoç. 3 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Joana Maria Mas. Pla docent

Continguts:

  • Trastorns del desenvolupament i de l’aprenentatge. L’àmbit de la comunicació i del llenguatge.
  • Procediments d’intervenció educativa en persones amb problemes de comunicació i de llenguatge.
  • Comunicació augmentativa i alternativa.
  • Avaluació i diagnòstic del nen amb discapacitat i/o trastorns del desenvolupament, i del seu context familiar.
  • Intervenció sobre el nen i els seus entorns naturals (família i comunitat).
  • Planificació, organització, gestió i avaluació dels serveis d’atenció precoç.
  • Dificultats d’aprenentatge en les diferents etapes educatives.
  • Dificultats d’aprenentatge de la llengua escrita i de les matemàtiques.
  • Atenció a la diversitat i dificultats d’aprenentatge: estratègies d’intervenció.

Resultats d’aprenentatge:

  • Realitzar processos d’avaluació de necessitats educatives en persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
  • Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció per a satisfer les necessitats educatives de persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
  • Utilitzar els principals recursos i tècniques de comunicació augmentativa i alternativa per a satisfer les necessitats educatives específiques de les persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
  • Diagnosticar trastorns del desenvolupament i diferents tipus de discapacitats en nens en els seus entorns naturals.
  • Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció dirigits a nens amb discapacitat i trastorns de desenvolupament en els seus entorns naturals.
  • Descriure l’organització i el funcionament dels centres d’atenció precoç als nens amb discapacitat i trastorns de desenvolupament.
  • Avaluar les principals dificultats d’aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells educatius.
  • Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció dirigits als estudiants de diferents nivells educatius amb dificultats d’aprenentatge.

Requisits: Haver cursat o estar cursant almenys una assignatura de la matèria 1.

<- Matèria 6

Matèries optatives

Matèria 8 ->

Be Sociable, Share!