Assignatures:
Intervenció en comunicació i llenguatge en nens/es amb trastorns de desenvolupament. 3 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Magdalena Rivero. Pla docent
El treball amb les famílies en el marc de l’atenció precoç. 3 crèdits ECTS. Universitat Ramon Llull. Prof.: Joana Maria Mas. Pla docent
Continguts:
- Trastorns del desenvolupament i de l’aprenentatge. L’àmbit de la comunicació i del llenguatge.
- Procediments d’intervenció educativa en persones amb problemes de comunicació i de llenguatge.
- Comunicació augmentativa i alternativa.
- Avaluació i diagnòstic del nen amb discapacitat i/o trastorns del desenvolupament, i del seu context familiar.
- Intervenció sobre el nen i els seus entorns naturals (família i comunitat).
- Planificació, organització, gestió i avaluació dels serveis d’atenció precoç.
- Dificultats d’aprenentatge en les diferents etapes educatives.
- Dificultats d’aprenentatge de la llengua escrita i de les matemàtiques.
- Atenció a la diversitat i dificultats d’aprenentatge: estratègies d’intervenció.
Resultats d’aprenentatge:
- Realitzar processos d’avaluació de necessitats educatives en persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
- Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció per a satisfer les necessitats educatives de persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
- Utilitzar els principals recursos i tècniques de comunicació augmentativa i alternativa per a satisfer les necessitats educatives específiques de les persones amb dificultats de comunicació i de llenguatge.
- Diagnosticar trastorns del desenvolupament i diferents tipus de discapacitats en nens en els seus entorns naturals.
- Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció dirigits a nens amb discapacitat i trastorns de desenvolupament en els seus entorns naturals.
- Descriure l’organització i el funcionament dels centres d’atenció precoç als nens amb discapacitat i trastorns de desenvolupament.
- Avaluar les principals dificultats d’aprenentatge dels estudiants en els diferents nivells educatius.
- Desenvolupar estratègies i procediments d’intervenció dirigits als estudiants de diferents nivells educatius amb dificultats d’aprenentatge.
Requisits: Haver cursat o estar cursant almenys una assignatura de la matèria 1.