Matèria 8. Escenaris d’aprenentatge i pràctiques educatives en la societat de la informació

Assignatures:

Entorns, instruments i pràctiques d’aprenentatge virtual. 6 crèdits ECTS. Universitat de Barcelona. Prof.: Anna Engel. Pla docent

Continguts:

• Les TIC i la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge
  • L’aprenentatge col·laboratiu mediat per ordinador
  • L’aprenentatge mòbil i l’aprenentatge sense costures
  • Les TIC per donar suport a la personalització de l’aprenentatge
  • Requisits per a una educació 5.0
  • Anàlisi d’eines i recursos digitals

Resultats d’aprenentatge:

• Valorar el grau de penetració i utilització de les TIC en els entorns d’educació formal, presencials, a distància i mixtos.
  • Valorar l’impacte dels usos de les TIC en la transformació, innovació i millora de les pràctiques educatives formals.
  • Identificar l’impacte de les TIC en els diferents components del currículum de l’educació escolar: continguts, metodologia d’aprenentatge, pràctiques socioculturals de referència.
  • Dissenyar entorns d’aprenentatge basats en la utilització de les tecnologies digitals i en els usos educatius de les TIC amb major impacte transformador i innovador.
  • Valorar els avantatges i inconvenients de les plataformes i entorns d’aprenentatge en línia més utilitzats en l’educació formal.
  • Analitzar les funcions de l’educació formal en el marc d’una cultura digital.
  • Valorar la interrelació d’escenaris educatius i nínxols d’aprenentatge en el marc de la societat actual i el paper de les TIC digitals en l’aparició i transformació d’aquests escenaris i en la seva interrelació.
  • Descriure els entorns, pràctiques i recursos d’aprenentatge al llarg de la vida presents en les societats actuals, la seva importància i la seva funció en la satisfacció de les necessitats educatives de les persones adultes en el marc la Societat de la Informació.

<- Matèria 7

Matèries optatives